۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
  • کد خبر: 306675
پوتین به دنبال نفت بالای ۴۶ دلار است

رئیس‌جمهوری روسیه از قیمت‌های نفت خام بالای ۴۶ دلار برای هر بشکه استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه (۶ شهریورماه) در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی روسیا درباره اقتصاد روسیه و تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر آن و همچنین قیمت نفت صحبت کرد و درباره اینکه قیمت نفت به ۴۶ دلار برای هر بشکه رسیده، گفت: بهتر است که این قیمت کمی بالاتر باشد.

وی گفت: هر چه قیمت نفت بیشتر باشد، ذخایر بودجه روسیه نیز بیشتر می‌شود و پشتیبان دیگری برای بودجه ایجاد می‌کند تا هزینه‌های خود از جمله برای رفاه اجتماعی را تأمین کند.

وزارت دارایی روسیه در ابتدای بحران قیمت نفت که در پی جنگ قیمتی عربستان و روسیه ایجاد شده بود اعلام کرد که مسکو می‌تواند سال‌ها با نفت ۲۵ دلار برای هر بشکه سر کند، زیرا منابع کافی برای پوشش کمبود بودجه خود با نفت ۲۵ تا ۳۰ دلار برای هر بشکه دارد و می‌تواند ۶ تا ۱۰ سال با این قیمت نفت دوام بیاورد.

وزارت دارایی روسیه با اشاره به اینکه صندوق ثروت مستقل و صندوق ثروت ملی (NWF) این کشور از ابتدای ماه مارس دارایی نقدی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار داشته، گفته بود: بودجه روسیه با قیمت نفت خام اورال روسیه به ارزش ۴۲ دلار و ۴۲ سنت متعادل است.

 اقتصاد روسیه از عواقب سقوط قیمت نفت که در پی جنگ قیمتی با عربستان، شریکش در اوپک پلاس ایجاد شد، رنج می‌برد. ارزش روبل روسیه سقوط کرد و درآمد نفت روسیه در نتیجه افت قیمت نفت کاهش یافت.

ماه گذشته میلادی، بانک جهانی در گزارش اخیر اقتصادی خود درباره روسیه اعلام کرد سقوط قیمت نفت در کنار رکود جهانی ناشی از ویروس کرونا سبب کوچک شدن ۶ درصدی اقتصاد روسیه در سال جاری شده است که بیشترین مقدار در ۱۱ سال گذشته است.

کد خبر 306675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =