تولید بیش از ۱۷۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه پارسیان

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان اظهار کرد: این پالایشگاه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از ۱۷۸ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی تولید کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فرشید ابدالی‌دهدزی با اشاره به عملکرد پالایشگاه گاز پارسیان از ابتدای دولت یازدهم در سال ۱۳۹۲ تاکنون گفت: تولید بیش از ۱۷۸ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای تأمین انرژی کشور به خطوط لوله سراسری ۴ و ۸ تزریق شده که این مهم نقشی بسزا در توسعه صنعت و امور رفاهی مردم کشور داشته است.

وی بیان اینکه پالایشگاه گاز پارسیان با ظرفیت اسمی تولید ۸۲ میلیون مترمکعب در روز، دومین پالایشگاه بزرگ گاز کشور است که تامین ۱۰ درصد از سبد انرژی کشور را به‌عهده دارد، تصریح کرد: این پالایشگاه نماد پویایی و حیات در جنوب استان فارس است و در این بازه زمانی بالغ بر ۶۵ میلیون بشکه میعانات گازی با کیفیت تولید کرده و برای تولید ترکیبات نفتی ارزشمند مانند آروماتیک‌ها و بنزین به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان ادامه داد: پالایشگاه گاز پارسیان برای اطمینان از تولید مستمر در این مدت، بیش از ۱۱۷۰۰۰ مگاوات ساعت برق نیز در نیروگاه خود تولید کرده و در این مدت،  ۲۹ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه انجام شده است.

ابدالی‌دهدزی یادآور شد: پالایشگاه گاز پارسیان در این مدت سهم ۱۲ درصدی در تأمین کل گاز کشور را به‌عهده داشته که این سهم در میان پالایشگاه‌هایی که برای تولید گاز از منابع داخلی استفاده می‌کنند، بیشترین است.

خوراک شرکت پالایش گاز پارسیان توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و از میدان‌های تابناک، وراوی، شانول و هما واقع در جنوب استان فارس تأمین می‌شود و این پالایشگاه، همواره توانسته است بدون وقفه در تولید پایدار بماند.

کد خبر 306681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =