پیشنهاد کاخ سفید برای ارائه مجوزهای حفاری‌ نفت و گاز در جنگل‌های ملی

دولت ترامپ پیشنهاد داد که دریافت مجوز حفاری نفت و گاز در جنگل‌های ملی آمریکا تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ترامپ روز دوشنبه (دهم شهریورماه) پیشنهادی را مطرح کرد که صدور مجوز حفاری نفت و گاز در جنگل‌های ملی ایالات متحده را آسان می‌کند. این اقدام سبب خشم گروه‌های حامی محیط زیست شده است که معتقدند این مسئله به حیات‌وحش آسیب می‌رساند و سبب افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

اداره جنگلداری آمریکا، بخشی از وزارت کشاورزی این کشور که ۱۹۲ میلیون جریب از جنگل‌ها و مراتع ملی آمریکا را زیر نظر دارد، قوانینی را پیشنهاد کرده است که سبب تسریع اعطای مجوز حفاری و تعیین زمین‌های مناسب برای این کار می‌شود.

این پیشنهاد قرار است روز سه‌شنبه (۱۱ شهریورماه) در روزنامه دولتی فدرال رجیستر منتشر شود، این در حالی است که یک نسخه از آن روز دوشنبه (دهم شهریورماه) در یک وب سایت دولتی منتشر شد.

مسئولان اداره جنگلداری از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

اداره جنگلداری برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد قصد دارد برخی قوانین خود را برای تسریع صدور مجوزهای نفت و گاز در جنگل‌ها بازنویسی کند. این اقدام‌ها بخشی از تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای افزایش تولید سوخت‌های فسیلی در زمین‌ها و آب‌های ملی است.

گروه‌های حامی محیط زیست می‌گویند این قوانین جدید مانع بررسی‌های زیست محیطی و سبب کاهش مشارکت عمومی در روند اجاره زمین‌ها می‌شود.

مایکل سال، دادستان‌ مرکز تنوع زیستی آمریکا در این باره گفت: این طرح از اساس اداره جنگلداری آمریکا را به آلت دستی برای صنعت سوخت فسیلی تبدیل خواهد کرد.

مردم می‌توانند پیش از نهایی شدن این پیشنهاد درباره آن نظر دهند.

کد خبر 306743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =