راه‌اندازی سامانه اعلان حریق به همت متخصصان زاگرس جنوبی

راه‌اندازی سامانه اعلان حریق متعارف (F&G) در منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی، ایمنی پایدار و صرفه‌جویی ۱۱ میلیارد ریالی به دنبال داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، علیرضا امینی، رئیس اچ‌اس‌یی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: براساس بررسی‌های انجام‌شده در سال ۹۸، هزینه اجرای این پروژه از سوی پیمانکار حدود ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده بود که با استفاده از امکانات و توان متخصصان شرکت، هزینه ریالی این پروژه، فقط شامل خرید تجهیزات و خدمات مشاوره به مبلغ حدود ۲ میلیارد ریال رسید و بیش از ۸۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی شد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در مجموعه ساختمان‌های اداری و انبار کالای منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی به مساحت ۲ هزار متر مربع اجرا شده است، افزود: سامانه F&G با پایش مداوم، شرایط غیرعادی مانند آتش‌سوزی را در اسرع وقت گزارش می‌دهد و دستورهای لازم برای جلوگیری از حادثه را صادر می‌کند.

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی استفاده از اجناس مرغوب، کسب دانش و مهارت اجرای پروژه‌های این چنینی از سوی کارکنان اچ‌اس‌ای، آموزش اپراتوری و روش‌های نگهداری و تعمیرات و دستیابی به نقشه‌های فنی این گونه سامانه‌ها را از جمله مزیت‌های اجرای این پروژه از سوی متخصصان زاگرس جنوبی عنوان کرد.

امینی با اشاره به اینکه اجرای این سامانه هشداردهنده در منطقه عملیاتی آغار و دالان نیز در دست اجرا قرار دارد، افزود: این سامانه از قسمت‌هایی مانند سنسورهای نقطه‌ای و راداری شناسایی علائم آتش مانند دود و حرارت، کلیدهای دستی، آژیر خطر، پنل مرکزی، تلفن اتوماتیک و کابل‌های ارتباطی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرای این پروژه با حدود ۴۸۰ نفر ساعت کار پایان یافت.

کد خبر 306801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =