سومین دکل حفاری سنگین ملی حفاری در میدان نفت‌شهر مستقر شد

مدیر پروژه نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی نفت‌شهر در شرکت ملی حفاری ایران از استقرار سومین دستگاه حفاری سنگین خشکی در این موقعیت با هدف شتاب‌بخشی در اجرای پروژه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، غلامرضا آل‌محمود روز پنجشنبه (۱۳ شهریورماه) گفت: پیش از این دستگاه‌های حفاری ۳۵ و ۸۱ فتح در این میدان مستقر شده‌اند و حفاری چاه‌های ۲۲ و ۳۱ در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تعمیر و تکمیل چاه ۲۲ مراحل پایانی را می‌گذراند و چاه ۳۱ در مرحله راندن جداری دوم است، افزود: دکل حفاری ۴۸ فتح روی چاه ۲۵ در حال برپایی است و تا چند روز دیگر در چرخه عملیات قرار می‌گیرد. 

 مدیر پروژه نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی نفت‌شهر در شرکت ملی حفاری اظهار کرد: پروژه نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی نفت‌شهر در استان کرمانشاه از پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران است که در گستره عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ازسوی شرکت ملی حفاری به صورت EPD/EPC اجرا می‌شود. 

آل‌محمود گفت: این پروژه حفاری یک حلقه چاه توسعه‌ای و چهار حلقه چاه تعمیری تکمیلی را شامل می‌شود که با توجه به شرایط میدان نفت‌شهر از نظر پیچیدگی مخزن، ترکیب نفت و گاز در سطح، شکستگی سازندها و تراکم گاز، پر ریسک و انجام کار با وجود عمق کم زمانبر است و نیاز به دقت عمل بالایی دارد. 

متخصصان شرکت ملی حفاری ایران سابقه حفاری در همه میدان‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور را به موازات ارائه خدمات فنی و مهندسی یکپارچه دارند و پیش از این چاه‌های توسعه‌ای و تکمیلی متعددی در این میدان را برای شرکت نفت مناطق مرکزی با موفقیت اجرا و تکمیل کرده‌اند.

کد خبر 306806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =