۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
  • کد خبر: 306892
زیان هنگفت پتروناس مالزی در ۳ ماه دوم امسال

شرکت نفت و گاز دولتی مالزی (پتروناس) در سه‌ماه دوم سال جاری میلادی متحمل زیان هنگفتی شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از کوالالامپور، شرکت نفت و گاز دولتی مالزی (پتروناس) در سه‌ماه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی به‌دلیل کاهش درآمد و کاهش ارزش خالص دارایی‌ها با زیان هنگفتی روبه‌رو شد.

پتروناس روز جمعه (۱۴ شهریورماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که زیان خالص این گروه در مقایسه با سود پس از کسر مالیات ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون رینگیتی پارسال، ۲۱ میلیارد رینگیت (حدود ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا) بوده است.

درآمد این شرکت در سه‌ماه دوم نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد کاهش یافت و به ۳۴ میلیارد رینگیت رسید. این امر به دلیل کاهش میانگین قیمت تمام‌شده محصولات و فروش کمتر فرآورده‌های نفتی، گاز فرآوری‌شده و گاز طبیعی مایع‌شده  است.

این گروه مالزیایی در نیمه نخست امسال نیز زیان خالصی معادل ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رینگیت داشت و درآمد آن نسبت به پارسال با ۲۳ درصد کاهش به ۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون رینگیت رسید.

پتروناس همچنین انتظار دارد عملکردش در سال ۲۰۲۰ به‌شدت تحت تأثیر قیمت پایین نفت و کاهش تقاضا قرار گیرد.

شرکت دولتی نفت و گاز مالزی اعلام کرد: این صنعت در فضای چالش‌برانگیز و بی‌سابقه بازار که ناشی از تخریب شدید تقاضا درپی همه‌گیری ویروس کرونا و عرضه مازاد بازار جهانی نفت ایجاد شده است، به کار خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 306892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =