دیدار جمعی از کارکنان رسمی صنعت نفت با معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی

دیدار و گفت‌وگوی جمعی از کارکنان رسمی صنعت نفت با معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت درباره پیگیری مطالبات صنفی برگزار شد.

بنابر گزارش‌های دریافتی شانا، براساس متن منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های تلگرامی، بیانیه جمعی از کارکنان رسمی صنعت نفت پس از دیدار و گفت‌وگو با فرزین مینو، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت، به شرح زیر است:

به اطلاع عموم کارکنان شریف صنعت نفت به‌ویژه همکاران خدوم رسمی می‌رساند، حسب نشست‌های برگزار شده به‌منظور پیگیری مطالبات صنفی کارکنان رسمی صنعت نفت، امروز (یکشنبه، ۱۶ شهریورماه) نشستی با حضور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و جمعی از مدیران ارشد وزارت نفت و همچنین چهار نفر از کارکنان رسمی صنعت نفت برگزار شد که اهم مطالب مطرح شده، به شرح زیر است:

۱- باتوجه به پرسش‌ها و ابهام‌های مطرح پیشین درباره تأخیر در اجرای قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب مجلس مورخ ۹۱.۰۲.۱۹ و چرایی عدم اجرای آن، برای کارکنان حاضر در نشست مسجل شد که قانون یادشده هم‌اکنون اجرایی شده است.

۲- پرسش شد که آیا با توجه به ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت فصل یک، ماده ۲، بند ۹ و اصلاح قانون نفت مصوب ۹۰.۰۳.۲۲ ماده یک بندهای ۴،۵ و ۶ و همچنین قانون نفت مصوب ۶۶.۰۷.۰۹ و آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی ماده ۲ بند ۱۶ و جدول ۲۱ پایه‌ای (کف، متوسط و سقف) و جدول بدو استخدام، شامل همه کارکنان استخدام رسمی، پیمانی شاغل در مناطق و واحدهای عملیاتی می‌شود؟ که در توضیح عنوان شد با توجه به تعاریف عملیات بالادستی و پایین‌دستی در قانون نفت مصوب سال ۱۳۶۶ و نبود مجوز و حکم استخدام رسمی برای ستاد وزارت نفت، در واقع وزارت نفت هیچ نیروی ستادی ندارد، بنابراین قوانین یادشده شامل همه کارکنان رسمی صنعت نفت می‌شود.

۳- همچنین مطرح شد که با توجه به آیین‌نامه‌ها و جداول بدو استخدام، ماده ۱۰ تنها برای کارکنان استخدام رسمی پس از سال ۹۳ در جهت اهداف پیش‌بینی‌شده در قانون و آیین‌نامه‌های یادشده از جمله رقابت‌پذیری و نرخ نیروی انسانی متخصص در بازار کار تعیین شده و جدول ۲۱ پایه‌ای تنها حکم تنظیم پایه شغلی همه کارکنان در دامنه کف و سقف دارد.

۴- همچنین تأکید شد به‌منظور هماهنگی نظام پرداخت حقوق و دستمزد استخدام‌های پش از سال ۱۳۹۳ با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی کل کشور، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حقوق پایه این عده از کارکنان اضافه شده که با توجه به محدودیت قانونی مبنی بر عدم ایجاد بار مالی مضاعف در بودجه سال جاری، با تمهید اندیشیده شده، مقرر شده است با تخصیص بخشی از منابع مالی پاداش بهره‌وری نیمه دوم ۹۹ و همچنین نفت‌کارت دوره پاییز و زمستان ۹۹ کارکنان مشمول، منابع مالی افزایش ۵۰۰ هزار تومانی پایه حقوق ایشان از مورخ ۹۹.۰۶.۰۱ تأمین و پرداخت شود. لازم به تأکید است پاداش بهره‌وری نیمه دوم ۹۹ در سال ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد و رایزنی لازم برای به حداقل رساندن مبلغ کسورات نفت‌کارت و پاداش بهره‌وری نیز در حال انجام است.

۵- لازم به توضیح است با توجه به اینکه ابتدا قرار بوده است تأمین مالی پرداخت افزایش ۵۰۰ هزار تومانی پایه حقوق کارکنان استخدامی پیش از سال ۹۳ از محل صرفه‌جویی در پرداخت اضافه‌کاری کارکنان تأمین شود؛ با توجه به در نظر گرفتن منافع کارکنان، این موضوع رد شده و با تدابیر اندیشیده شده این فرآیند از طریق تخصیص پاداش بهره‌وری نیمه دوم ۹۹ و نفت‌کارت دوره پاییز و زمستان ۹۹ تأمین شد.

۶- با توجه به روزآمدکردن جدول بدو استخدام، جدول ۲۱ پایه‌ای نیز در حال روزآمد شدن است که براساس آن پایه حقوقی همه کارکنان صنعت نفت با جدول ۲۱ پایه‌ای روزآمد شده، تطبیق خواهد یافت، بنابراین چنانچه فردی پس از افزایش ۵۰۰ هزار تومانی پایه حقوقی پیش از سال ۹۳ به کف حقوقی جدول روزآمد شده نرسیده باشد، پایه حقوقی وی دوباره اصلاح خواهد شد.

۷- تصریح شد که جدول بدو استخدام و جدول ۲۱ پایه‌ای از سال ۱۳۹۹ یکسان شده است و روزآمد شدن جدول بدو استخدام تنها شامل اضافات عمومی می‌شود.

۸- همچنین درباره پرداخت معوقه‌ها (back pey) استخدامی‌های ۱۳۹۳ به بعد ماده ۱۰، عنوان شد که با توجه به محدودیت‌های موجود، تدابیر لازم برای رفع آن در حال انجام است.

۹- بررسی مدعیات ناشی از صدور حکم دیوان درباره اخذ بودجه ماده ۱۰ ازسوی وزارت نفت و براساس توضیحات ارائه شده، مسجل شد که اساساً بودجه‌ای تحت این عنوان به وزارت نفت تخصیص نیافته و بنابراین از این حکم برداشت اشتباه صورت گرفته است.

۱۰- درباره میانگین ارزشیابی کارکنان رسمی صنعت نفت، با تلاش صورت گرفته ازسوی معاونت منابع انسانی ضریب این ارزشیابی از ۸ درصد به ۱۰.۲ درصد و به صورت مادام‌العمر افزایش یافته که در نوع خود بی‌نظیر است.

۱۱- درباره در نظر گرفتن سوابق استخدامی‌های پس از سال ۹۳ عنوان شد که پایه حقوقی آنها براساس سوابق بازنگری شده است که به‌طور قطع به نفع این عده از کارکنان خواهد بود.

۱۲- معاونت منابع انسانی وزارت نفت ضمن استقبال از همکاری با کارکنان صنعت نفت یادآور شد تاکنون بیش از یکصد نشست درباره رفع مسائل مطرح کارکنان برگزار شده است و کارکنان رسمی حاضر در نشست نیز همه مطالبات و پرسش‌های خود را مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت کردند. شایان ذکر است ایشان امعان کردند که باب گفت‌وگو باز است و همه کارکنان در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به دفتر ایشان پرسش‌های خود را مطرح کنند.

۱۳- با توجه به ضعف اطلاع‌رسانی از سوی نمایندگان کارکنان رسمی در نشست‌های پیشین درباره فعالیت‌های انجام‌شده برای رفع مسائل کارکنان صنعت نفت و اهداف غیرصنفی برخی نیروها از طریق دعوت به تجمع در روز ۱۷ شهریورماه ۹۹ مقابل وزارت نفت، اشعار می‌دارد برگزاری هرگونه تجمع به‌منظور پیگیری مسائل صنفی مطرح شده فاقد موضوعیت بوده و سوءاستفاده از عناوین کارکنان خدوم صنعت نفت به هر عنوان به‌منظور تجمع پیشاپیش محکوم است و عواقب هرگونه تجمع غیرقانونی به‌عهده شرکت‌کنندگان احتمالی خواهد بود.

کد خبر 306894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =