واحد نیمه‌صنعتی تولید پروپیلن از متانول با دانش‌ فنی ایرانی عملیاتی شد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از عملیاتی شدن واحد نیمه‌صنعتی تولید پروپیلن از متانول در مرکز پژوهش و فناوری ماهشهر خبر داد و گفت: هم‌زمان با توسعه دانش‌ فنی MTP، دانش‌ فنی تولید تمامی کاتالیست‌های مورد نیاز این واحد کسب شده است و واحدهای نیمه‌صنعتی برخی از این کاتالیست‌ها در حال بهره‌برداری هستند.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی روز سه‌شنبه (۱۸ شهریورماه) در بازدید از واحد نیمه‌صنعتی تولید پروپیلن از متانول موسوم به طرح MTP اظهار کرد: در برنامه کلان صنعت پتروشیمی، توسعه هوشمند براساس توسعه طرح‌های پیشران از مسیر تولید پروپیلن به‌عنوان یکی از زنجیره‌های مهم توسعه مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین ابتدا نیاز است ظرفیت تولید پروپیلن افزایش یابد و سپس توسعه هوشمند صنعت از این مسیر دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه واحد نیمه‌صنعتی تولید پروپیلن از متانول در مرکز پژوهش و فناوری ماهشهر به‌تازگی عملیاتی شده و در هفته‌های آتی آماده بازدید سرمایه‌گذاران است، افزود: هم‌زمان با توسعه دانش‌فنی MTP دانش‌فنی تولید تمامی کاتالیست‌های مورد نیاز این واحد کسب شده است و واحدهای نیمه‌صنعتی برخی از این کاتالیست‌ها در حال بهره‌برداری هستند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در توسعه طرح‌های تولید پروپیلن، هم در بخش دانش‌فنی فرآیند و هم در بخش کاتالیست‌های مورد نیاز، هیچ محدودیتی برای توسعه وجود ندارد.

محمدی درخصوص سیاست و برنامه‌های این شرکت به‌منظور افزایش ظرفیت تولید پلی‌پروپیلن در کشور تصریح کرد: به‌زودی با اجرای طرح‌های GTPP ,MTP در پارک عسلویه، امیرآباد و اسلام‌آباد غرب ظرفیت این محصول مهم به ۴ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

کد خبر 307014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =