کربن‌زدایی از گاز کلید تحقق اهداف توافق تغییرات اقلیمی است

یک مؤسسه مشاوره انرژی اعلام کرد که کربن‌زدایی از گاز کلید تحقق اهداف توافق تغییرات اقلیمی پاریس به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اوسلو، مؤسسه مشاوره انرژی دی‌ان‌وی روز سه‌شنبه (۱۸ شهریورماه) گفت: تنها ۱۳ درصد از دی‌اکسیدکربن گاز طبیعی استفاده‌شده در سطح جهان در سال ۲۰۵۰ از آن زدوده می‌شود و این موضوع چالش بزرگی برای دستیابی به اهداف توافق آب‌وهوایی پاریس است.

این مؤسسه مستقر در نروژ که هم به شرکت‌های نفتی و شرکت‌های انرژی تجدیدپذیر مشاوره می‌دهد، پیش‌بینی کرد زمین تا پایان این قرن ۲.۳ درجه سلسیوس گرم شود، دمایی که به اعتقاد دانشمندان آثار فاجعه‌باری خواهد داشت.

دی‌ان‌وی انتظار دارد تا سال ۲۰۲۶ میلادی گاز به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع انرژی از نفت پیشی بگیرد، زیرا دولت‌ها تلاش می‌کنند گرم شدن هوا را به ۲ درجه تعیین شده در توافق پاریس محدود کنند؛ با تبدیل گاز به هیدروژن در کنار استفاده از جلوگیری از انتشار و ذخیره کربن (CCS)، یا پس از سوختن آن می‌توان از انتشار دی‌اکسیدکربن جلوگیری کرد.

این مؤسسه افزود: انتظار می‌رود بیش از ۴۰ درصد گاز مصرفی در اروپا تا سال ۲۰۵۰ از طریق جلوگیری از انتشار و ذخیره کربن از بین رود. این در حالی است که به تلاش‌های بیشتری برای محدودکردن گرمایش کره زمین در این قرن به کمتر از دو درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح پیش از دوران صنعتی‌شدن نیاز است.

دی‌ان‌وی تصریح کرد: گاز طبیعی کربن‌زدایی‌شده، از جمله هیدروژن، نقشی اساسی در انتقال به انرژی موردنظر و نیاز بشر خواهد داشت.

کد خبر 307055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =