توقف سرمایه‌گذاری‌ها برای صادرات ال‌ان‌جی در ۲۰۲۰

کاهش قیمت نفت و گاز بسیاری از برنامه‌های سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت تأسیسات صادرات ال‌ان‌جی را به حال تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن و نیویورک، برخی منابع صنعتی و مالی اعلام کردند که در پی افت تقاضای انرژی به‌دلیل شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا و سقوط بی‌سابقه قیمت‌های انرژی برای نخستین بار در دو دهه اخیر، در زمینه صادرات گاز طبیعی مایع‌شده‌ (ال‌ان‌جی) امسال هیچ پروژه جدیدی برای اجرا تأیید نشده است.

بر خلاف سال گذشته میلادی که تعداد طرح‌های مصوب برای ساخت تأسیسات تولید ال‌ان‌جی به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت، کاهش چشمگیر قیمت نفت و گاز در سال ۲۰۲۰ شرکت‌ها را مجبور کرد پروژه‌های جدید خود را به تعویق بیندازند و در تأسیسات موجود سرمایه‌گذاری کنند.

شرکت مشاوره وود مکنزی در این باره گفت: سال ۱۹۹۸ آخرین سالی بود که هیچ طرح جدیدی برای ساخت تأسیسات صادرات ال‌ان‌جی تصویب نشد، در حالی که برآوردهای آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که در دو دهه گذشته چنین شرایطی رخ نداده است.

پنج تحلیلگر سرمایه‌گذاری، بانکداری و انرژی بر این باورند که امسال تصمیمی برای سرمایه‌گذاری نهایی‌ (FID) گرفته نمی‌شود، در حالی که چهار منبع دیگر پیش‌بینی کردند که حداکثر یک تا دو مورد اجرایی خواهد شد.

پیش از همه‌گیری ویروس کرونا انتظار می‌رفت  ظرفیت‌های جدید صادرات ال‌ان‌جی در سال ۲۰۲۰ میلادی مشابه رقم بی‌سابقه پارسال و بیش از ۷۰ میلیون تن در سال باشد.

کد خبر 307078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =