اعطای مجوز بهره‌برداری از بندر نخیلو به نفت فلات قاره

شرکت نفت فلات قاره ایران موفق به دریافت مجوز بهره‌برداری یک ساله از بندر نخیلو به‌عنوان بندر پشتیبان در جزیره لاوان و سکوهای نفتی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، ایرج جعفری، مسئول امور حقوقی منطقه لاوان این شرکت بر لزوم تعامل هرچه بیشتر و افزایش سطح تعاملات فی‌مابین دریانوردی غرب هرمزگان با شرکت نفت فلات قاره ایران برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی و برطرف شدن مشکلات تأکید کرد.

وی گفت: حرکت ما  همسو با قوانین دریایی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی است و با دریافت مجوز بهره‌برداری از بندر نخیلو به‌عنوان بندر پشتیبان شرکت نفت فلات قاره در جزیره لاوان و سکوهای نفتی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، با همه توان برای ایجاد امکانات لازم برای صادرات هرچه بیشتر نفت و فرآورده‌های نفتی تلاش خواهیم کرد.

در ادامه قاسم عسکری‌نسب، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به لزوم توجه جدی به پشتیبانی از جزایر و بنادر نفتی برای حمل‌ونقل صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و سرعت بخشیدن به آن، همچنین تعاملات و همکاری بیشتر بین ارگان‌ها در مسیر چشم‌انداز توسعه کشور اظهار کرد: بنادر غرب هرمزگان آماده هرگونه همکاری برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه خدمات به بنادر نفتی برای صادرات نفت است، زیرا افزایش صادرات نفت، تولید سرمایه و ایجاد اشتغال بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

بندر نخیلو از توابع بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه یکی از بنادر تابع بنادر غرب استان هرمزگان در فاصله ۱۴ کیلومتری جزیره لاوان و ۱۳۸ کیلومتری بندرلنگه است. این بندر موقعیت راهبردی و استثنایی برای لجستیک منطقه لاوان و سکوهای نفتی در این منطقه دارد.

کد خبر 307210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =