۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
  • کد خبر: 307271
پیشرفت‌های صنعت نفت در خوزستان باعث افتخار است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سفری که چندی پیش به استان خوزستان داشتم از نزدیک شاهد پیشرفت‌های صنعت نفت از جمله طرح پالایش بیدبلند خلیج فارس بودم که باعث افتخار است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف، امروز (سه‌شنبه، ۲۵ شهریورماه) پس از شنیدن گزارش بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست علنی مجلس شورای اسلامی و پرسش‌های برخی نمایندگان از وی، گفت: آنچه مشخص و روشن است در شرایط امروز با توجه به اقدام‌های دشمن که سبب تحریم و فشار بر کشور شده است، در موضوع نفت نمی‌توانیم با هدفگذاری‌ها و برنامه‌های گذشته پیش برویم.

وی افزود: همه ما در دولت و مجلس و در پژوهشگاه‌ها و حوزه صنعت باید بپذیریم که تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و رویکرد و روش و ابزار و تجهیزات فنی را با رویکرد که امروز اتخاذ می‌شود انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این توان در مجموعه وزارت نفت وجود دارد که تهدید را به فرصت تبدیل کند، این کار شدنی است و گام‌های خوبی نیز در این مسیر برداشته شده است و اگرچه در بعضی از حوزه‌ها عقب‌ماندگی داریم، اما پیشرفت‌هایی نیز داریم. در سفری که چندی پیش به استان خوزستان داشتم از نزدیک پیشرفت‌های صنعت نفت از جمله طرح پالایش بیدبلند خلیج فارس را مشاهده کردم که باعث افتخار بود.

قالیباف عنوان کرد: اگر این باور در مجوعه مدیران و تصمیم‌گیران باشد، موفق خواهیم شد. در حوزه  انرژی باید پاسخ دهیم چرا این حوزه آن‌گونه که باید و شاید رونق نگرفته و تغییر رویکردهایی باید اتفاق بیفتد، همچنین در بحث خام‌فروشی، فرآورده‌ها، اولویت‌ها و بحث مهم الگوی مصرف که در مصرف جزو کشورهای پرمصرف هستیم و کار و عملکرد ما در این بخش قابل قبول نیست.

وی گفت: دلیل منطقی و قابل بحث بودن نشست امروز این است که وزیر نفت و همکاران وی بسیاری از موضوع‌ها و بحث‌های مطرح‌شده از سوی نمایندگان را پذیرفته‌اند، این مسیر باید ادامه یابد تا بتوانیم مشکلات حوزه انرژی را در سال پایانی دولت حل و رفع کنیم.

کد خبر 307271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =