توسعه‌ گازرسانی به کسب‌وکار سازندگان ایرانی و اشتغال رونق می‌بخشد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: توسعه گازرسانی افزون بر رفاه مردم، سبب توسعه صنایع وابسته یا همان صنایع خرد می‌شود و به کسب‌وکار کارخانه‌های کوچک سازنده کالاهای مورد نیاز صنعت گاز رونق می‌بخشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی گفت: به‌دنبال اتفاق‌های خوب پارسال در بخش افزایش تولید پارس جنوبی، این روزها تولید گاز کشور به حدود روزانه ۵ میلیون بشکه معادل نفت رسیده است و این سوخت پاک سهم عمده‌ای در تأمین انرژی و به تبع آن، درآمدزایی برای کشور دارد.

وی افزود: تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر در مجتمع‌های پتروشیمی و صادرات به بازارهای جهانی به مدد دریافت خوراک گاز، مصداق بارز پرهیز از خام‌فروشی و نشان‌دهنده وقوع رخدادهای قابل توجه در افزایش برداشت از میدان گازی پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: امروز ما گاز را افزون بر برآورده کردن نیاز مردم در بخش خانگی به تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی‌ها اختصاص داده‌ایم؛ بخش عمده‌ای از گاز در صنایع پتروشیمی‌ به محصولات با ارزشی تبدیل می‌شود که در این روزها ارزآوری بسیار خوبی برای کشور دارد.

تربتی گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز و توسعه گازرسانی افزون بر موارد یادشده و رفاه مردم سبب توسعه صنایع وابسته یا همان صنایع خرد می‌شود و به کسب‌وکار کارخانه‌های کوچک سازنده کالاهای مورد نیاز صنعت گاز رونق می‌بخشد.

وی ادامه داد: در شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها این صنایع نیز می‌توانند افزون بر دستیابی به منافع به حیات خود ادامه دهند، ضمن آنکه در کنار توسعه‌ طرح‌های گازرسانی، اشتغال‌زایی این صنایع بهبود می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان یادآور شد: گاز امروز دو وجهه پیدا کرده است؛ هم وجهه تأمین رفاه برای مردم و هم وجهه تأمین ارز و درآمد برای کشور که به‌عنوان دومین دارنده ذخایر گازی در دنیا، این انتظار وجود دارد که گاز را کم‌کم از بحث مصرف گرمایشی صرف، به بحث درآمدزایی سوق داده و بتوانیم ان‌شاءالله، زمینه‌های درآمدزایی گاز را در کشور افزایش دهیم.

کد خبر 307300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =