رشد ۸۱ درصدی درآمد پتروشیمی غدیر در ۵ ماه نخست امسال

سرپرست شرکت پتروشیمی غدیر از رشد ۸۱ درصدی درآمد این شرکت در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از تاپیکو، عباس کریمی در بازدید محمود مخدومی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) از این مجتمع پتروشیمی گفت: این شرکت موفق شده است در پنج ماه نخست امسال بیش از ۵۴۵ میلیارد تومان از محل فروش محصولات خود درآمد کسب کند که این رقم به نسبت میزان فروش ۳۰۱ میلیارد تومانی سال گذشته، حدود ۸۱ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تولید حدود ۴۸ هزار تن انواع پی‌وی‌سی در پنج ماه نخست پارسال اشاره کرد و افزود: با توجه به اجرای تعمیرات اساسی که مردادماه امسال با تکیه بر دانش فنی و توان تخصصی کارکنان در کارخانه انجام شد، تولید پتروشیمی غدیر در پنج ماه ابتدایی سال به بیش از ۴۴ هزار و ۱۰۰ تن رسید، اما با این حال میزان فروش شرکت در همین مدت ۱۴ درصد افزایش داشته و از ۳۷ هزار تن به ۴۲ هزار تن رسیده است.

سرپرست پتروشیمی غدیر از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در پنج ماه ابتدایی سال را رفع انحصار در فروش محصولات صادراتی پتروشیمی غدیر عنوان و اظهار کرد: در نخستین مزایده برگزارشده در شهریورماه امسال، تعداد شرکت‌کنندگان به ۳۶ شرکت افزایش یافت و در راستای انحصارشکنی و اعتمادسازی مشتریان، تعداد محموله‌های صادراتی به ۱۵ شرکت اختصاص یافت.

کریمی به اخذ تخفیف در قراردادهای منعقد شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای نمونه موفق شدیم در دو محموله ۷ هزار تنی خوراک EDC خریداری‌شده تخفیف‌های قابل‌توجهی به میزان حدود ۹۰۰ هزار دلار به نفع شرکت اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست جدید این شرکت کاهش اتکا به واردات مواد اولیه تا جای ممکن است، ادامه داد: از دیگر اقدام‌های انجام‌شده، قطع واردات خوراک EDC از خارج کشور بود که در این راستا تصمیم به تأمین خوراک از شرکت‌های داخلی از جمله پتروشیمی اروند گرفتیم.

سرپرست پتروشیمی غدیر اظهار کرد: در راستای داخلی‌سازی قطعات پمپ‌های حساس و کمپرسورهای اصلی مجتمع پتروشیمی غدیر، موفق شدیم پس از ۱۲ سال در زمان انجام تعمیرات اساسی، کمپرسورهای کارخانه را از طریق نقشه‌برداری و انجام فرآیند مهندسی معکوس بازسازی کنیم که گام بسیار مهمی در داخلی‌سازی قطعات، به حداقل رساندن خریدهای خارجی و خروج ارز از کشور به حساب می‌آید.

کریمی ادامه داد: به‌منظور تأمین قطعات پمپ‌های خاص مورد نیاز یک سال مجتمع، تمامی تلاش خود را روی داخلی‌سازی آنها قرار دادیم و موفق شدیم با قیمتی معادل یک‌چهارم نمونه‌های خارجی این محصولات را تأمین کنیم و از این راه سعی کردیم افزون بر صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید مجتمع، در جهت توسعه دانش‌ فنی و اعتماد به مهندسان داخلی گام برداریم.

کد خبر 307331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =