استفاده از شیوه‌های جدید ضخامت‌سنجی کف مخازن در آغاجاری

عملیات پایش خوردگی کف مخزن به روش پیشرفته نشت شارژ میدان مغناطیسی (MFL) برای نخستین بار در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، فریدون سروی، رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت:‌ پس از گزارش‌های ضخامت‌سنجی و مشاهده خوردگی در کف مخزن ۱۱۰۷ پالایشگاه مجیدیه ماهشهر، با برنامه‌ریزی و ارائه دستورعمل مناسب از سوی این اداره، پیشنهاد و برنامه بازرسی به روش پیشرفته نشت شارژ میدان مغناطیسی (MFL) ارائه شد.

وی افزود: پس از کسب مجوزهای لازم، پایش خوردگی کف مخزن مذکور به روش MFL برای نخستین بار در این شرکت آغاز شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری عنوان کرد: روش MFL از روش‌های نوین پایش کف مخزن به شمار می‌رود که در چند سال اخیر به عنوان روش باسرعت و قابلیت اطمینان بالا در شرکت‌های نفتی معتبر و کشورهای پیشرفته در حال انجام است و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با دستورعمل اجرایی کارشناسان خود و بهره‌گیری از پیمانکار داخلی و به‌کارگیری دستگاه MFL ساخت داخل به اجرای این روش اقدام کرده است.

کد خبر 307332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =