تاکید کمیته نظارتی اوپک پلاس بر پایبندی کامل به سهمیه‌های تولید و ثبات بازار نفت

کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک پلاس بر اهمیت پایبندی کامل اعضا به سهمیه‌های تولید خود در توافق کاهش عرضه نفت تولیدکنندگان اوپک پلاس با هدف بازگرداندن ثبات و توازن کامل به بازار نفت تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، بیست و دومین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به JMMC روز پنجشنبه (۲۷ شهریورماه) به ریاست عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و همکاری الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

این کمیته گزارش ماهانه تهیه شده ازسوی کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) و تحولات بازار جهانی نفت از آخرین نشست خود در ۱۹ اوت سال ۲۰۲۰ (۱۹ شهریورماه ۹۹) و چشم‌اندازهای بازار را برای سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ و سال ۲۰۲۱ میلادی بررسی کرد.

این کمیته داده‌های تولید نفت خام مربوط به ماه اوت سال ۲۰۲۰ را بررسی و از عملکرد قابل توجه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شرکت‌کننده در توافقنامه همکاری و پایبندی ۱۰۲ درصدی آنها در ماه اوت استقبال کرد که شامل مکزیک به‌عنوان منبعی ثانویه نیز می‌شد.

این کمیته دوباره بر اهمیت حیاتی پایبندی کامل و جبران تولید مازاد در اسرع وقت تأکید کرد.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک ضمن حمایت از درخواست چند عضو متخلف در زمینه پایبندی به توافق کاهش عرضه اوپک پلاس برای تمدید دوره جبران مازاد تولید تا پایان ماه دسامبر، پس از مشاهده تعهدشان برای جبران کامل، خواسته آنها را به نشست وزارتی کشورهای عضو و غیرعضواوپک پیشنهاد می‌دهد. این گام برای برقراری دوباره تعادل و کمک به ثبات دراز مدت بازار نفت حیاتی است.

این کمیته اعلام کرد که شرایط بهبود در جهان را مشاهده نکرده و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی کشورها مشهود است. در شرایط کنونی، این کمیته بر اهمیت فعالیت‌های کنترلی و پیشگیرانه تأکید و توصیه کرد که کشورهای شرکت‌کننده باید مایل باشند تا در صورت نیاز اقدام‌های ضروری دیگری را انجام دهند.

این کمیته از کمیته مشترک فنی و دبیرخانه اوپک به‌دلیل همکاری‌هایشان تشکر کرد.

نشست‌های آینده کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک و کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک به ترتیب در تاریخ‌های ۱۵ و ۱۹ اکتبر (۲۴ و ۲۸ مهرماه) برگزار می‌شود.

کد خبر 307347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =