روند بازگشت ارز صادرکنندگان سرعت گرفته است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حوزه بین‌المللی رایزنی‌های ما در بعضی کشورها در آستانه ثمردهی است و از طرف دیگر میزان صادرات نفت و فرآورده‌های آن بهتر و روند بازگشت ارز صادرکنندگان سرعت گرفته که هر سه این عوامل آثار مثبتی خواهند داشت.

به گزارش شانا به نقل از بانک‌ مرکزی، عبدالناصر همتی در نشست دوره‌ای خود با مدیران عامل بانک‌های کشور گفت: آمریکا تمامی تلاش خود را  این روزها به خرج داده است و نهایت جنگ روانی و فشار آنها، همین شرایطی است که این روزها شاهد هستیم.

 وی به اخبار ناشی از گشایش‌های ارزی اشاره کرد و افزود: در حوزه بین‌المللی رایزنی‌های ما در بعضی از کشورها در آستانه ثمردهی است و از طرف دیگر میزان صادرات نفت و فرآورده‌های آن بهتر و روند بازگشت ارز صادرکنندگان سرعت گرفته که هر سه این عوامل تأثیرات مثبتی خواهند داشت، بر همین مبنا از بانک‌ها می‌خواهیم به انتقال و در دسترس قرار دادن منابع ارزی برای نیازهای تعریف‌شده ادامه دهند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: آنچه نظام بانکی در شرایط مبارزه با کرونا انجام داد یک اقدام تحسین‌برانگیز بود که توانستند همان ابتدای شیوع کرونا ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار خانوارهای یارانه‌بگیر قرار دهند و همین امر قدردانی رئیس‌جمهوری را به‌ دنبال داشت.

کد خبر 307446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =