تحقق دستاوردهای بزرگ علمی و پژوهشی در صنعت نفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر حفظ جایگاه کنونی علم و پژوهش در صنعت نفت تأکید کرد و گفت: خوشبختانه امروز شاهد تحولی بزرگ در حوزه علمی و پژوهشی در بخش صنعت نفت و گاز کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدمهدی طهرانچی امروز (دوشنبه، ۳۱ شهریورماه) در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی ازدیاد برداشت نفت و گاز ضمن قدردانی از دستاوردهای مجموعه وزارت نفت در حوزه علمی و پژوهشی عنوان کرد: باور کارکنان وزارت نفت بر این مسئله استوار است که اگر بناست پیشرفت و توسعه‌ای صورت گیرد باید از چارچوب آمایش علمی باشد که در این باره بی‌شک مجلس شورای اسلامی نیز بر این نگاه بیش از هر زمان دیگری صحه می‌گذارد و آن را گسترش خواهد داد.

وی افزود: بدون شک امضای این دست قراردادهای نفتی و به دنبال آن شکل‌گیری فعالیت‌های پژوهشی و علمی لازمه پیشرفت و توسعه یک کشور خواهد بود که همه ما تشنه دستیابی به آن هستیم و افتخارمان این است که امروز دنیا و جوامع بین‌المللی در حوزه علمی ما را تحسین می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: هر کسی به زعم خود می‌تواند نگاه و تحلیل متفاوتی از وضع موجود ترسیم کند، اما آنچه مهم است اینکه دیدگاه نخبگان، دانشگاهیان و استادان ما نسبت به مسائل علمی و پژوهشی حساسیت بالایی دارد.

طهرانچی با بیان اینکه در مجموعه وزارت نفت نگاهی کارشناسانه در همه مسائل علمی و پژوهشی جاری و ساری است، گفت: مدیریت مقام عالی وزارت نفت خود تأییدی بر این موضوع است. در صنعت نفت و گاز باور به پذیرش مؤلفه‌های علمی و پژوهشی در همه استان‌ها نمود عینی پیدا کرده است و بنده خود نیز از نزدیک شاهد پذیرش تقاضاهای دانشگاهیان از سوی مقام عالی وزارت نفت بودم.

وی در ادامه اظهارات خود به افتتاح بزرگ‌ترین آزمایشگاه نفتی در استان هرمزگان اشاره و بیان کرد: چنین تحول و پیشرفت پژوهشی در بخش نفت در گرو اهتمام این مجموعه به ایفای نقش خود در حوزه پژوهش و به‌ویژه مسئولیت اجتماعی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: امروزه دغدغه همه ما در وهله نخست این است که باید به مسائل علمی و پژوهشی ارزش و نمره دهیم و به آن به‌عنوان یک موضوع مستحکم نگاه کنیم که خوشبختانه این نگاه در سطح کشور دیده می‌شود و در گام‌های بعد باید بتوانیم با همت جوانان توانمند، این جایگاه مهم و ارزشمند را حفظ کنیم و ارتقا بخشیم که بنده خوشبین هستم از همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در سطح کشور به خوبی استفاده شده است، زیرا حاصل آن دستاوردهای ارزشمندی است که امروز شاهد آن هستیم.

کد خبر 307495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =