جدیت وزارت نفت در تعامل با دانشگاه‌ها بی‌نظیر است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با قدردانی از حمایت‎های صنعت نفت از جامعه علمی و دانشگاهی کشور، گفت: جدیت وزارت نفت و شرکت‌ ملی نفت ایران در پیگیری تعامل با دانشگاه‌ها در سطح جمهوری اسلامی بی‌نظیر است و این‌ جدیت‌، ما را هم به تحرک بیشتر درمی‌آورد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیداحمد معتمدی امروز (دوشنبه، ۳۱ شهریورماه) در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی در حوزه ازدیاد برداشت صنعت نفت عنوان کرد: امروزه اغلب دانشگاه‌های معتبر دنیا به این مسئله مهم واقف هستند که در صورت داشتن قرارداد صنعتی می‌توانند به حیات خود در دانشگاه ادامه دهند.

وی با بیان اینکه ما هم‌اکنون با نقص ساختار در برخی از ارکان دانشگاه‌ها روبه‌رو هستیم و از طرف دیگر اصلاحاتی نیز در بخش‌های اجرایی، صنعت و خدمات صورت گرفته است، افزود: افزون بر امضای قراردادها و به دنبال آن شکل‌گیری تعامل میان صنعت نفت و دانشگاه، حمایت وزارت نفت برای تغییر ساختار و الگوهای موجود چه در بخش دانشگاهی و چه در بخش صنعت مغتنم بوده است و امیدواریم پیروی از این مدل اجرایی مطلوب، نقشه راهی برای ادامه مسیر و همکاری بین بخش‌ها باشد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر به تغییر ساختار این دانشگاه اشاره کرد و حرکت به سمت برون‌رفت از چالش‌ها و مشکل‌های پیش رو را ضروری دانست و گفت: دانشگاه امیرکبیر به دنبال گرفتن پروژه تحقیقاتی نیست و تنها توجه خود را به رفع چالش‌ها معطوف کرده است، معتقدیم در دل حل مشکل‌ها است که پروژه‌های تحقیقاتی نیز شکل خواهد گرفت.

معتمدی تصریح کرد: به تنهایی کار تحقیقاتی کفایت نمی‌کند و باید یاد بگیریم کار گروهی انجام دهیم و مشکل را حل کنیم. این اتفاق تنها نباید مختص دانشگاه امیرکبیر باشد، هرچند دیگر دانشگاه‌ها نیز مسیر خوبی را در پیش گرفته‌اند و لازمه تحقق این کار گروهی همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

کد خبر 307519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =