۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر: 307554
اوپک روند تولید نفت لیبی را زیر نظر دارد

منابع اوپک اعلام کردند که این سازمان از نزدیک شاهد ازسرگیری تولید نفت لیبی است و برای ارزیابی آن به زمان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، منابع اوپکی روز دوشنبه (۳۱ شهریورماه) اعلام کردند که اوپک و متحدانش تلاش لیبی برای ازسرگیری تولید نفت را از نزدیک بررسی می‌کنند، این در حالی است که تولیدکنندگان باید پیش از هر واکنشی منتظر بمانند که آیا این آغاز دوباره تولید، پایدار است یا خیر.

لیبی، عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، براساس توافق اوپک پلاس، از کاهش تولید نفت معاف است. آغاز دوباره عرضه نفت لیبی می‌تواند دیگر تولیدکنندگان را مجبور کند که برای حمایت از قیمت‌ها، کاهش تولید خود را تشدید کنند.

قیمت نفت روز دوشنبه به‌دلیل بازگشت احتمالی تولید نفت لیبی کاهش یافت و به ۴۲ دلار برای هر بشکه رسید. تولید لیبی از ماه ژانویه در عمل تعطیل شده بود و با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا سبب نگرانی درباره تقاضای جهانی شد.

سه منبع اوپک گفتند که برای ارزیابی شرایط به زمان نیاز است.

یکی از منابع اوپک گفت: در این مرحله، باید مدتی منتظر بمانیم و تنها نظاره کنیم، اما بازار در واکنش به تمایلات نزولی بسیار سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد.

یک نماینده دیگر اوپک گفت: این سازمان تولید لیبی را به‌طور بسیار جدی دنبال می‌کند و منبع دیگر نزدیک به اوپک اعلام کرد که تولید لیبی برای ضعف دوباره تقاضا به اندازه دور جدید محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا نگران‌کننده نیست.

شرکت ملی نفت لیبی (NOC) روز شنبه شرایط فوق‌العاده پایانه‌ها و تأسیسات امن خود را لغو کرد و مراحل آغاز دوباره تولید در بعضی از مناطق در حال انجام است. محاصره تأسیسات نفتی لیبی تولید این کشور را از ماه ژانویه متوقف کرده بود.

کد خبر 307554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =