خدمات حفاری شیل تا ۲۰۲۵ به سطح پیش از کرونا نمی‌رسد

ریستاد انرژی اعلام کرد که خدمات حفاری برای برداشت نفت و گاز از ذخایر شیل تا سال ۲۰۲۵ به سطح پیش از کرونا نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مؤسسه مشاوره ریستاد انرژی روز سه‌شنبه ( یکم مهرماه) در ارائه‌ای ویدیوکنفرانسی اعلام کرد: تقاضای خدمات حفاری ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۲۵ میلادی به سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا نمی‌رسد.

توماس ژاکوب، معاون رئیس تحقیقات شیل در این باره گفت: روند بهبود تقاضا برای خدمات شکست هیدرولیک کُند خواهد بود. 

وی گفت: ۲۵۰ تا ۳۰۰ ناوگان شکست هیدرولیک برای تأمین تقاضا کافی خواهد بود که نسبت به بیش از ۴۰۰ ناوگان در سال ۲۰۱۸ کاهش زیادی خواهد داشت، حتی اگر قیمت‌های نفت شیل به بیش از ۶۰ دلار برای هر بشکه برسد.

فعالیت‌های نفت و گاز ایالات متحده آمریکا در ماه مارس در پی اقدام‌های انجام‌شده برای مهار ویروس کرونا و جنگ کوتاه قیمتی که سبب شکست قیمت‌های نفت شد، کاهش یافت. هرچند بعضی از فعالیت‌های شکست هیدرولیک ازسر گرفته شده است، قیمت نفت در روز سه‌شنبه پایین‌تر از ۴۰ دلار برای هر بشکه معامله شد که کمتر از سطح قیمت مورد نیاز برای متعادل نگه‌داشتن بودجه حفر چاه‌های جدید در بسیاری از شرکت‌هاست.

ژاکوب هشدار داد عرضه بیش از حد بازار حفاری ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۲۱ ادامه می‌یابد و افزود: با وجود اینکه تعداد قابل توجهی از تجهیزات کنار گذاشته شده است، برای کمک به برقراری تعادل در صنعت به یکپارچگی بیشتری نیاز است.

کد خبر 307607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =