رونمایی از تجهیز ساخت داخل برای احیای چاه‌های نفت

دستگاه میکروپمپ تزریق مواد افزایه پاکسازی و احیای چاه‌های نفت در دومین روز از هفته دفاع مقدس و در قالب برنامه‌های پژوهشی حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب رونمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در آیین رونمایی از این تجهیز ویژه پاکسازی و زنده‌سازی چاه‌های نفت، حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان، ساخت دستگاه میکروپمپ تزریق مواد افزایه را برای نخستین بار در کشور از اقدام‌های مهمی برشمرد که در سایه‌ نگاه بسیجی و رویکرد جهادی از سوی بسیجیان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب محقق شده است.

عباس ممبینی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت - جنوب نیز در این آیین، ضمن قدردانی از تلاش کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه پژوهشی بسیج و مهندسان صنعت نفت به ساخت دستگاه ویژه ضدعفونی و گندزدایی محیط‌های آلوده به ویروس کرونا از سوی بسیجیان این حوزه اشاره کرد که پیش از این هم‌زمان با هفته دولت رونمایی و مورد استفاده قرار گرفته است.

اصغر عجمی، مخترع و سازنده دستگاه میکروپمپ تزریق مواد افزایه نیز تولید فناورانه این دستگاه را حاصل دو سال تحقیق و تلاش برای بومی‌سازی فناوری‌های موجود در جهان دانست، به گونه‌ای‌ که با شرایط و الزام‌های چاه‌های نفت کشورمان تطابق داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه که در شرایط دبی‌های زیر ۰.۲۵ (یک‌چهارم) لیتر در دقیقه و فشار حداکثری ۶ هزار پوند بر اینچ مربع نیز امتحان خود را پس داده است، تست میدانی و عملیاتی دستگاه در سه حلقه از چاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب را موفقیت‌آمیز عنوان کرد و در تشریح مزایای این دستگاه به قیمت تمام‌شده پایین نسبت به نمونه خارجی و قابلیت‌های تزریق مواد افزایه کف‌ساز در درصد حجمی کم با حداکثر فشار تزریقی و امکان تزریق فوم پلیمری، مواد بازدارنده خوردگی و محلول اشاره کرد.

در این برنامه هزار بسته کمک معیشتی که از سوی پایگاه مقاومت بسیج شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون تهیه شده بود، میان خانوارهای کم برخوردار مجاور تأسیسات عملیاتی توزیع شد.

کد خبر 307676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =