تأمین و توزیع بیش از ۱۵ هزار تن گاز مایع در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: در ۶ ماه نخست امسال، بیش از ۱۵ هزار تن گاز مایع از طریق هفت شرکت موزع گاز مایع در نواحی نه‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان توزیع شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش پنج درصدی همراه بوده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، عبدالله گیتی‌منش در این باره افزود: در ۶ ماه نخست امسال‌، ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن گاز مایع در استان تأمین و مصرف شده است.

وی با اشاره به تعداد ۲۴ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید براساس آخرین راستی‌آزمایی صورت گرفته تأکید کرد: گاز مایع این دسته از مصرف‌کنندگان از طریق هفت شرکت موزع و ۱۳۰ نمایندگی توزیع در استان توزیع می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با تأکید بر ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مصرف‌کنندگان گاز مایع، از همراهی مسئولان و عاملان توزیع در جهت اجرای مطلوب طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع تشکر کرد و افزود: با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن استان لازم است شرکت‌های موزع نسبت به جذب سهمیه تخصیصی گاز مایع استان از مبادی تأمین و توزیع مناسب اقدام کنند تا خللی در سوخت‌رسانی به شهروندان ایجاد نشود.

گیتی‌منش با اشاره به وجود هشت باب تأسیسات گاز مایع در سطح استان و توزیع ماهانه ۲ هزار و ۵۵۰ تن گاز مایع، از  کافی بودن گاز مایع برای مصرف‌کنندگان واقعی خبر داد و افزود: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ تراکنش در بستر الکترونیکی گاز مایع خانوارهای مصرف‌کننده صورت گرفته است.

وی کنترل و نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع را جزو وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برشمرد و با بیان این مطلب که این شرکت تنها کار تأمین آن را به‌عهده دارد، افزود: آماده هرگونه همکاری لازم با سازمان صمت برای کنترل و نظارت هستیم.

مدیر منطقه کردستان با تأکید بر ناایمن و غیراستاندارد بودن استفاده از کپسول گاز مایع (ال‌پی‌جی) به‌عنوان سوخت خودرو تأکید کرد: میزان گاز مایع جذب‌شده در استان برای مصارف خانگی و اصناف مورد تائید سازمان‌های متولی است.

کد خبر 307702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =