نفت اورال از فهرست تامین خوراک پالایشگاه ترکیه‌ای خارج شد

پالایشگاه استار ترکیه نفت خام عراق و نروژ را جایگزین نفت خام گران‌تر اورال روسیه کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، گفته‌های معامله‌گران و داده‌های روز پنجشنبه (سوم مهرماه) نشان داد که پالایشگاه استار ترکیه که شرکت دولتی نفت آذربایجان  (SOCAR )آن را اداره می‌کند، برای کسب حاشیه سود بهتر، در سال ۲۰۲۰ خرید نفت اورال روسیه را به‌شدت کاهش داده و به جای آن از عراق و نروژ نفت خریده است.

کاهش محبوبیت این درجه از نفت روسیه سبب نگرانی مسکو شده است، زیرا هم‌زمان با کاهش تولید نفت روسیه طبق توافق جهانی کاهش تولید نفت و برای حمایت از قیمت‌ها، نفت روسیه با رقابت سایر درجه‌های نفتی روبه‌رو شده است.

به گفته معامله‌گران، قیمت نفت اورال روسیه به بالاترین رقم رسیده است و این تابستان به دلیل کمبود آن بیش از ۲ دلار برای هر بشکه گران‌تر از نفت خام برنت به فروش رسید. این موضوع بسیاری از پالایشگران را مجبور کرد که در استفاده از آن به‌عنوان نفت خام مورد نیازشان تجدیدنظر کنند. 

به‌ویژه از زمان ظهور نفت خام یوهان سوردراپ نروژ، که سال گذشته وارد بازار شد، نفت اورال روسیه با رقبای بیشتری از گریدهای جایگزین رو به‌رو شد.

معامله‌گران گفتند تصمیم پالایشگاه استار ترکیه برای کنار گذاشتن نفت روسیه در پی کاهش شدید صادرات نفت دریایی روسیه از بنادر غربی اتخاذ شده است.
 

کد خبر 307746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =