تالیف کتاب در حوزه راهبری سیالات از سوی کارشناس ملی حفاری

کارشناس ارشد مهندسی نفت (نفت - حفاری) مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران، دو کتاب تخصصی به زبان فارسی و انگلیسی با عنوان «۱۲۰ شگرد در راهبری سیالات حفاری» تالیف کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، احمد بهرامی‌عیسی‌آبادی مؤلف کتاب گفت: این کتاب‌ها هرکدام به ترتیب با ۱۸۰ و ۱۹۸ صفحه در چاپ نخست با شمارگان یک هزار نسخه چاپ شده است و برای متخصصان و کارشناسان صنعت نفت و حفاری، دانشگاه‌ها و آموزشکده‌های تخصصی قابلیت آموزش دارد.

وی افزود: در این کتاب‌ها راهکارهای تجربی، ابداعی و ابتکاری به‌منظور کاهش هزینه‌ها، بهینه‌سازی مصرف مواد شیمیایی، جلوگیری از حوادث عملیاتی و استفاده از روش‌هایی که در عملیات در حال فراموشی هستند، ارائه شده است.

بهرامی‌عیسی‌آبادی اظهار کرد: مطالب طرح شده در کتاب ۱۲۰ شگرد در راهبری سیالات حفاری می‌تواند نقش مؤثری در عملیات حفاری از ابتدا تا تکمیل یک حلقه چاه نفت و گاز به موازات به‌کارگیری روش‌های آکادمیک داشته باشد و در غنای آموزه‌ها و رفع مشکل‌های فنی مفید واقع شود.

نویسنده این کتاب‌ها که نزدیک به ۳۲ سال سابقه کار در موقعیت‌های عملیاتی و حفاری چاه‌های نفت و گاز در خشکی، دریا (فراساحل)، چاه‌های زمین‌گرمایی (ژئوترمال) و کنترل جامدات و مدیریت پسماند دارد، گفت: این مجموعه که با هدف انتقال تجربیات، مستند کردن عملیات و افزایش سطح آگاهی همکاران و علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشور منتشر شده، حاصل مطالعات و بررسی راه‌حل‌های اهل فن در صنعت حفاری در میدان‌های مختلف نفتی و گازی در خشکی، دریا و فراساحل است.

به گفته این متخصص صاحب‌نظر در زمینه سیالات حفاری، هم‌اکنون کتاب‌های دیگر وی تحت عنوان «سفرنامه گل‌شناسی»، «خوشه‌های تثبیت‌شده»، «مبانی سیالات و اصول چاه‌پیمایی» را که به‌طور کامل تخصصی و کاربردی در صنعت حفاری است در مراحل چاپ دارد.

پیش از این کتاب‌های «کنترل جامدات و مدیریت پسماند سیال حفاری»، «سیالات حفاری زمین‌گرمایی» و «سیالات حفاری کاربردی» نیز از سوی این نویسنده به چاپ رسیده و در دسترس دانش‌پژوهان و کارکنان قرار گرفته است.

کد خبر 307778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =