۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
  • کد خبر: 307821
۲۰۰ هزار خودرو مسافربر شخصی گازسوز می‌شود

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، آمادگی تبدیل ۲۰۰ هزار خودرو مسافربر شخصی به دوگانه سوز وجود دارد و برای این کار فقط یک‌سوم هزینه از افراد دریافت می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایسنا، حمید قاسمی ده‌چشمه با بیان اینکه تبدیل خودروهای عمومی وانت‌بار و تاکسی به دوگانه سوز طبق مصوبه هیئت دولت رایگان انجام می‌شود، افزود: برای دیگر خودروها که مسافربر شخصی هستند و وزارت کشور این خودروها را به‌عنوان مسافربر شخصی تعریف می‌کند، برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

وی تأکید کرد: وزارت کشور برای این موضوع مؤلفه‌هایی را درنظر گرفته که سرویس مدارس و تاکسی‌های اینترنتی می‌تواند جزئی از این طرح باشند، البته این موضوع شامل حال همه مسافربرهای شخصی نمی‌شود و تنها خودروهای پرمصرفی که در این حوزه فعال هستند، مشمول می‌شوند.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه خودروهای مسافربر شخصی کم‌مصرف و دوره‌ای شامل حال این طرح نمی‌شوند، تصریح کرد: افزون بر این، بعضی از خودروهای شخصی نیز در تهران فعال هستند که مجوز تاکسی را دریافت کردند که تعداد آنها حدود ۳۷ هزار دستگاه و فهرست آنها مشخص است.

قاسمی با بیان اینکه سامانه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی باید به سامانه وزارت کشور وصل شود و بدین ترتیب پس از ثبت نام متقاضی مشخص می‌شود که فرد متقاضی شرایط دریافت این طرح را دارد یا خیر، گفت: پس از گذر از مرحله تأیید فرد باید مبلع ۳ میلیون تومان را پرداخت کند و در نوبت تبدیل قرار گیرد.

وی در باره جزییات پرداخت تبدیل خودروهای مسافربر شخصی تأکید کرد: حدود ۹ میلیون تومان توسط دولت و ۳ میلیون تومان توسط متقاضی پرداخت می‌شود و این طرح برای ۲۰۰ هزار خودرو در نظر گرفته شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره زمان اجرای این طرح گفت: سامانه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آماده است و اکنون منتظر آماده شدن سامانه وزارت کشور هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو هفته آینده این طرح وارد مرحله اجرایی شود.

بر اساس مصوبه شورای اقتصاد قرار شده که یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو عمومی به دوگانه‌سوز تبدیل شوند که این طرح اکنون در حال اجراست و طبق اعلام مسئولان، تاکنون ۱۳۶ هزار و ۷۰۰  خودرو در سایت gcr.niopdc.ir ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان، ۵۱ هزار و ۶۰۰ خودرو مشمول این طرح شده و ۲۳ هزار تبدیل انجام شده است و ۲۲ هزار خودرو نیز در نوبت قرار گرفته و در صف تبدیل قرار دارند.

کد خبر 307821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =