افزایش ۱۰ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در خراسان شمالی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی از افزایش ۱۰ درصدی مصرف سی‌ان‌جی خودروها در شهریورماه امسال‌ در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی، مجتبی شکوری در این باره گفت: در شهریورماه امسال‌ به‌طور میانگین بیش از ۹ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در استان توزیع شد که با مصرف این مقدار سی‌ان‌جی، بیش از ۹ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

وی افزود: در شهریورماه، مصرف گاز طبیعی فشرده در منطقه خراسان شمالی با بیش از ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال منجر شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی تأکید کرد: با مصرف ۴۸ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در نیمه نخست امسال در سطح استان، ۵۱ میلیون و ۲۱۵ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شد.

شکوری مدیریت مصرف سوخت، اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی و ثابت ماندن قیمت سی‌ان‌جی را از مهم‌ترین عوامل افزایش مصرف این سوخت پاک در خراسان شمالی عنوان کرد.

وی با تأکید بر وجود ۲۹ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی فعال، گفت: مجوزهای لازم برای ترغیب سرمایه‌گذاران ساخت جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در شهرستان راز و جرگلان برای فعالان علاقه‌مند حضور در این زمینه در نظر گرفته شده است.

مجید ربانی رئیس سی‌ان‌جی منطقه خراسان شمالی نیز گفت: به‌منظور اجرای طرح رایگان تبدیل خودروهای عمومی تا پایان هفته گذشته، تعداد ۷۰۳ دستگاه خودرو در سامانه GCR.NIOPDC.IR ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶۲ خودرو به‌صورت رایگان تجهیز شدند.

کد خبر 307939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =