افزایش ۳۰ درصدی فروش گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۳۰ درصدی فروش گوگرد در این مجموعه در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، روح‌الله نوریان در این باره گفت: گوگرد تولیدی این مجتمع با مصرف در صنایع داخلی، ضمن ایجاد ارزش افزوده از طریق تولید محصولات جانبی گوگردی، سبب اشتغال پایدار می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مصرف‌کننده‌های گوگرد این پالایشگاه، صنایع پتروشیمی، اسیدسازها، مراکز تحقیقاتی و تولیدکنندگان کودهای کشاورزی هستند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: تولید گوگرد در ۶ ماه نخست امسال از لحاظ ارزش حدود ۳۰ درصد و از لحاظ وزنی حدود ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته که این مهم، با تلاش همکاران در بخش‌های مختلف این پالایشگاه محقق شده است.

نوریان همچنین اظهار کرد: این محصول هم‌اکنون عمدتاً به صورت نقدی به فروش می‌رود و برنامه فروش اقساطی مدت‌دار نیز با استفاده از ظرفیت قانون رفع موانع تولید به‌منظور حمایت از بخش خصوصی در دست بررسی و اقدام است.

وی با بیان اینکه عمده خریدارها با صرف هزینه، به حمل و مذاب کردن گوگرد در محل کارخانه خود اقدام می‌کنند، گفت: تولید محصولات وابسته به گوگرد در استان ایلام به دلیل کاهش هزینه حمل و یا در کنار پالایشگاه به لحاظ نیاز نداشتن به هزینه برای مذاب کردن مجدد گوگرد، بسیار مقرون به صرفه است و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مقام‌های مسئول در این حوزه دعوت می‌شود نسبت به پیگیری این موضوع همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام یادآور شد: گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز ایلام با درجه خلوص ۹۹.۹۹ درصد، خالص‌ترین گوگرد موجود در کشور است.

کد خبر 307998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =