طرح‌های جهش تولید در صنعت پتروشیمی با اهداف اقتصاد مقاومتی هم‌سویی دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: حرکت به سمت تکمیل زنجیره پایین‌دستی صنایع پتروشیمی ضروری است و طرح‌های جهش تولید در این صنعت را همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی می‌دانم.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا بر ضرورت رونق پتروشیمی‌ها تأکید کرد و گفت: از آنجا که پتروشیمی‌ها ضریب ارزش افزوده و اشتغال بسیار بالاتری از فروش نفت‌خام دارند باید تلاش بیشتری برای تبدیل نفت به محصولات مختلف کرد تا از این طریق برای کشور ارزش افزوده ایجاد شود.

وی افزود: بدون‌شک، توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی و شکل‌گیری زنجیره ارزش در پایین‌دست این صنایع، اشتغال‌زایی به‌همراه خواهد داشت، البته می‌توان با ایجاد مشوق‌های اقتصادی و تزریق نقدینگی‌های سرگردان به این صنایع، توسعه آنها را بیش از پیش گسترش داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که حوزه پتروشیمی بسیار گسترده است، می‌توان بسیاری از مواد اولیه را به محصولات متعدد تبدیل کرد، زیرا با تبدیل آن به محصولات مختلف که کیفیت خوبی دارند، صادرات غیرنفتی ما افزایش خواهد یافت.

حسین‌زاده عنوان کرد: طرح‌های جهش تولید صنعت پتروشیمی را همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی می‌دانم و معتقدم اگرچه تحریم‌ آسیب‌های اقتصادی بسیاری به کشور رسانده، اما با استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت نفت و گاز می‌توانیم از این دوران نیز عبور کنیم.

وی گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی، تحولی بزرگ در این صنعت رخ می‌دهد و این روند از اهمیت صنعت پتروشیمی در توسعه کشور حکایت دارد.

کد خبر 308005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =