توسعه الگوی ارزیابی شاخص پسماند صفر در منطقه ۷ عملیات انتقال گاز

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز از توسعه الگوی کمی ارزیابی شاخص پسماند صفر در این منطقه و برای نخستین‌بار در مجموعه شرکت انتقال گاز ایران خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، امین عبادی در این باره گفت: با پژوهش و بررسی‌های کارشناسی در واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) منطقه، الگوی ارزیابی شاخص پسماند صفر ( ZERO WASTE INDEX) در این منطقه عملیاتی تجزیه و تحلیل، ارزیابی و پیاده سازی شد.

وی افزود: پسماند صفر رویکردی سیستمی برای حذف پسماند به جای مدیریت پسماند، با هدف تغییر کامل مسیر جریان مواد به شکلی است که منجر به عدم دورریز پسماند شده و شاخص پسماند صفر به‌عنوان شاخصی کمی می‌تواند وضع پیشرفت برنامه‌های مورد نظر این سیستم را نشان دهد.

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: این منطقه عملیاتی برای نخستین‌بار به معرفی الگوی بومی و توسعه محاسبه‌ای این رویکرد مطابق با مراجع بین‌المللی اقدام کرده که ضمن ارزیابی عملکرد وضع پسماند صفر منطقه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ و انجام محاسبات لازم، پیشنهادها و اقدام‌های بهبود برای ارتقای سیستم مدیریت پسماند فعلی و سرانجام طرح‌ریزی، اقدام‌های لازم برای رویکرد ساختاریافته و تحقق اهداف انتقال پاک و بهره‌ور گاز طبیعی در زمینه حصول به سیستمی بدون پسماند را بررسی و تحلیل کرده است.

کد خبر 308016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =