تعداد روستاهای متصل به شبکه گاز به ۳۵ هزار روستا می‌رسد

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که تا پایان دولت دوازدهم، تعداد روستاهای متصل به شبکه گاز طبیعی به ۳۵ هزار روستا می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن منتظرتربتی امروز (دوشنبه، ۱۴ مهرماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری کشور که با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و بیژن زنگنه، وزیر نفت به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: یکی از مشخصه‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گازرسانی روستایی بوده و دو اتفاق ویژه در حوزه گاز در این مدت افتاده است؛ افزایش تولید در عسلویه و همچنین افزایش گازرسانی به روستاها.

وی افزود: در ابتدای دولت یازدهم ۱۴ هزار روستای گازدار در کشور وجود داشت، اما امروز این تعداد به ۳۲ هزار روستا رسیده؛ گازرسانی به ۴ هزار و ۲۰۰ روستا نیز در حال اجراست و ان‌شاءالله تا پایان دولت دوازدهم ۳۵ هزار روستای گازدار خواهیم داشت. به این ترتیب در مجموع دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۲۱ هزار روستا به شبکه گاز کشور متصل شده و خواهند شد که تقریباً معادل گازرسانی به بیش از ۵۰ روستا در هر هفته است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه هزینه گازرسانی روستایی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۲۹ هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: مردم نیز برای لوله‌کشی در داخل خانه‌ها ۸ هزار میلیارد تومان هزینه کردند که همه این اقدام‌ها شغل دائمی برای افراد زیادی به وجود آورده است.

تربتی تأکید کرد: همه محصولات به‌کاربرده شده در عملیات‌ گازرسانی تولید داخل است و این موضوع سبب شده رونق خوبی در صنایع کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل‌ از جایگزینی فرآورده‌های نفتی با گاز طبیعی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال است، افزود: دلیل ادامه انجام پروژه‌های گازرسانی این است که آنها پروژه‌هایی درآمدزا هستند و هیچ هزینه‌ای به دولت تحمیل نکردند و افزون بر تأمین هزینه‌های خود، درآمدزا هم بودند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: با تداوم عملیات‌ گازرسانی حدود روزانه یک میلیون کپسول گاز مایع از دوش مردم کشور برداشته شده که این موضوع برای مردم رفاه به ارمغان آورده است.

تربتی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری ۳۰۱ طرح گازرسانی در استان کرمان، گفت: امروز در شهر شهداد استان کرمان حضور دارم که در این استان ۱۴۶ روستا، پنج شهر و ۱۵۰ صنعت با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان به شبکه گاز متصل می‌شوند.

وی تصریح کرد: به مردم استان کرمان قول می‌دهیم که ان‌شاءالله تا دهه فجر، ۹۰ روستا و ۵ شهر دیگر هم به شبکه گازرسانی کشور متصل شوند. باید یادآور شوم که در ابتدای دولت یازدهم ۴۴۹ روستای کرمان از گاز طبیعی بهره‌مند بودند که این تعداد اکنون به هزار و ۳۳۷ روستا رسیده و ۳۶۳ پروژه نیز در حال انجام است.

کد خبر 308085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =