فاز نخست طرح ساخت خط لوله گوره-جاسک امسال به بهره‌برداری می‌رسد

فاز نخست طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک که شامل راه‌اندازی تلمبه‌خانه‌های شماره ۲ و ۴، ایستگاه‌های ۱ و ۲ دریافت و ارسال توپک و همچنین ترمینال پایانی است، ‌تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، علی جعفرزاده، مدیر پروژه طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک درباره راه‌اندازی فاز نخست این طرح گفت: آزمون‌های پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی تلمبه‌خانه‌های شماره ۲، ۴ و ایستگاه‌های ۱، ‌۲ و ترمینال پایانی از اواخر آذر آغاز می‌شود و تا اواسط بهمن‌ماه پایان می‌یابد.

وی هدف از راه‌اندازی فاز نخست را انتقال ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام اعلام کرد و افزود: تاکنون این فاز حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات اجرایی مطابق برنامه همچنان در حال انجام است.

مدیر پروژه طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک اظهار کرد: راه‌اندازی بخش‌هایی از تلمبه‌خانه‌های ۱، ۳ و ۵ نیز در دستور کار قرار گرفته است و با راهکارهای پیشنهادی، اصلاحی و پیگیری‌های مستمر، بهره‌برداری از این بخش‌ها نیز به‌زودی محقق می‌شود.

جعفرزاده با اشاره به اینکه برای نخستین‌ بار است که در سطح خاورمیانه شیرهای دروازه‌ای ۴۲ اینچ از سوی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولید می‌شود، ‌گفت: ۲۵ عدد شیرهای دروازه‌ای ۴۲ اینچ مورد نیاز این طرح که حتی مواد اولیه آنها نیز از سوی شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود، تا آبان‌ماه امسال به طرح تحویل داده می‌شود.

وی افزود: ۹۵۹ کیلومتر مسیرسازی از گستره هزار کیلومتری پایان یافته و ۶۶۰ کیلومتر کانال حفاری شده و با توجه به جوشکاری ۵۰۰ کیلومتر از این طرح، دیگر فعالیت‌ها نیز با رعایت اولویت اجرایی در حال انجام است.

کد خبر 308157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =