توان بازتولید گاز سراجه قم به بیش از یک میلیارد متر مکعب می‌رسد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال توان بازتولید گاز از منطقه عملیاتی سراجه قم به بیش از یک میلیارد مترمکعب برسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، عملکرد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و منطقه عملیاتی سراجه قم در تولید و ذخیره‌سازی گاز در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، موفق ارزیابی شد. در این نشست که با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های پیشگیری از شیوع کرونا به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اهم فعالیت‌های تولیدی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و منطقه عملیاتی سراجه قم در نیمه نخست امسال و همچنین برنامه پیش‌بینی تولید چاه‌های نفت و گاز برای نیمه دوم امسال بررسی شد.

رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این نشست گفت: پارسال در منطقه عملیاتی سراجه قم ۹۰۲ میلیون مترمکعب گاز بازتولید داشتیم و به میزان ۸۶۹ میلیون مترمکعب نیز به این مخزن طبیعی تزریق گاز شده که پیش‌بینی می‌شود امسال با اضافه شدن حداقل ۱۵۰ میلیون مترمکعب، توان بازتولید به بیش از یک میلیارد مترمکعب در این منطقه برسد.

وی با اشاره به آمادگی این شرکت برای تولید گاز در زمستان افزود: با افزایش ذخیره‌سازی گاز در منطقه عملیاتی سراجه قم به مقدار ۹۸۰ میلیون مترمکعب، آمادگی کامل برای تأمین و پشتیبانی خط سراسری گاز در فصل سرما را داریم که این خود نویدبخش زمستانی گرم در خانه هموطنانمان خواهد بود.

تحقق برنامه تولید تکلیفی نفت و گاز شرق

حاتمی گفت: در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق نیز در ۶ ماه نخست امسال، برنامه تزریق گاز در مخزن شوریجه‌دی به میزان ۹۳ درصد برنامه تحقق یافته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مقدار گاز تولیدی از ابتدای امسال تاکنون از مجموع چاه‌های زیر پوشش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق ۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب بوده است که با این توان تولید می‌توان گاز مورد نیاز استان‌های شمال شرق کشور را تأمین کرد، همچنین درصد تحقق برنامه تولید تکلیفی گاز در این شرکت ۱۰۰.۶ درصد است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره ایجاد بانک اطلاعاتی PDMS در شرکت نفت و گاز شرق گفت: این اقدام دستاورد خوبی است که با ذخیره‌سازی اطلاعات، امکان تجزیه و تحلیل به‌منظور راهبری و دریافت بهینه‌ترین تصمیم را فراهم می‌آورد.

کد خبر 308192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =