«افشین جوان» مدیرکل اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت شد

وزیر نفت در حکمی افشین جوان را به‌عنوان مدیرکل اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت منصوب کرد.

به گزارش شانا، متن حکم بیژن زنگنه به افشین جوان به شرح زیر است:

«با عنایت به مراتب تعهد، تجارب، سوابق علمی و بین‌المللی جنابعالی به موجب این حکم با حفظ عضویت در هیئت علمی مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به‌عنوان «مدیرکل اوپک و روابط با مجامع انرژی» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال و ابتنا به دانش کارشناسی و تجربه‌های ارزنده تخصصی و بین‌المللی خود و نیز همکاری همکاران محترم آن امور در انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.»

به گزارش شانا، افشین جوان متولد ۱۳۴۵ تهران و دارای دکترای اقتصاد نفت و گاز از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ رئیس کمیته علمی اوپک در وین، از سال ۹۲ تا ۱۳۹۹ تحلیل‌گر مدلسازی بازار نفت در دبیرخانه اوپک و از سال ۱۳۸۸ تاکنون عضو هیئت علمی موسسه مطالعات انرژی است. همچنین در سوابق کاری وی حضور در شرکت ملی صادرات گاز ایران، امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران و پژوهشکده مواد و انرژی وابسته به دانشگاه علم و صنعت به چشم می‌خورد.

افشین جوان همچنین در کارنامه کاری خود نوشتن چند مقاله در نشریه‌های داخلی و خارجی و انتشار چند کتاب را ثبت کرده است که از جمله آن می‌توان به کتاب مایع‌ سازی گاز طبیعی در دنیا (اقتصاد و مسائل فنی)، واژه‌نامه انرژی و اصول و مبانی قیمت گذاری گاز طبیعی و ال‌ان‌جی در بازارهای بین‌المللی به زبان فارسی و گزارش نفت و گاز لیبی، نفت و گاز عربستان و نفت و گاز کویت به زبان انگلیسی اشاره کرد.

بررسی روند تجارت بین‌المللی گاز طبیعی در مقایسه با نفت، بررسی تاثیر خطوط لوله جدید بر بازار گاز طبیعی ترکیه و پیش بینی مصرف آینده گاز طبیعی، اوپک و چهار دهه فعالیت، بررسی قیمت انرژی در اواخر بیستم و ... نیز بخشی از مقالات منتشر شده از سوی افشین جوان است.

کد خبر 308216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =