اوپک برآورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ را دوباره کاهش داد

اوپک با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، برآورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ را دوباره کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، اوپک روز سه‌شنبه (۲۲ مهرماه) اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ کندتر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد خواهد بود، زیرا موارد ابتلا به ویروس کرونا در حال افزایش است. 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تقاضا در سال آینده ۶ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و به ۹۶ میلیون و ۸۴۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، پیش‌بینی رشد تقاضا ۸۰ هزار بشکه در روز کمتر از انتظار یک ماه پیش است.

تضعیف بیشتر تقاضا می‌تواند برنامه‌های اوپک و متحدانش را تهدید کند تا در سال ۲۰۲۱ کاهش تولید بی‌سابقه نفت را که در سال جاری انجام دادند، کاهش دهد. اوپک شرایط  را زیر نظر دارد، اما اکنون برنامه‌ای برای لغو افزایش عرضه ندارد.

به گزارش شانا، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز سه‌شنبه (۲۲ مهرماه) اعلام کرد که تولیدکنندگان نفت ائتلاف اوپک پلاس به برنامه‌های خود برای کاهش تولید نفت از ماه ژانویه پایبند خواهند بود.

با کاهش سفرها و فعالیت‌های اقتصادی، قیمت‌های نفت سقوط کرده است. این در حالی است که در سه ماه سوم امسال و با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا تقاضای نفت کمی بهبود یافت و اوپک انتظار دارد سرعت بهبود اقتصادی دوباره کاهش یابد.

گزارش چشم‌انداز اقتصادی اوپک تصریح کرد: در حالی که بهبود سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ در برخی از اقتصادها چشمگیر بود، هم‌زمان با تردیدهای مداوم، به ویژه با توجه به روند کوتاه‌مدت ابتلا به ویروس کرونا، روند کوتاه‌مدت بهبود نیز شکننده است.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که این تردید بسیار است و هم‌زمان با افزایش موارد ابتلا در سطح جهانی، انتظار نمی‌رود بهبود سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ تا سه‌ماه چهارم ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ادامه یابد.

این ائتلاف همچنین برآورد تقاضای جهانی نفت در سه ماه کنونی را ۲۲۰ هزار بشکه در روز کاهش داد. این ائتلاف برآورد خود از کاهش تاریخی مصرف نفت در سال جاری را ۹ میلیون و ۴۷۰ هزار بشکه در روز ثابت نگه داشت.

کد خبر 308463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =