شمار دکل‌های حفاری آمریکا به بالاترین رقم از ماه ژانویه رسید

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا به بالاترین رقم از ماه ژانویه رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی آمریکا برای پنجمین ماه پیاپی افزایش یافت و به بالاترین رقم از ماه ژانویه تاکنون رسید، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با بهبود قیمت نفت و باقی ماندن در سطوح ۴۰ دلار برای هر بشکه، در ماه‌های اخیر فعالیت‌های حفاری را ازسر گرفتند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۵ مهرماه) خود آورده است که با افزایش ۱۳ دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ اکتبر (جمعه، ۲۵ مهرماه) به ۲۸۲ دستگاه رسید. 

مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به چهاردهم اوت (جمعه، ۲۴ مردادماه) به ۲۴۳ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسیده بود. این در حالی است که شمار دکل‌های نفتی به تنهایی در همان هفته به پایین‌ترین حد در ۱۵ سال اخیر یعنی ۱۷۲ دستگاه رسیده بود.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با ۱۲ دستگاه افزایش به ۲۰۵ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه ژانویه رسید. شمار دکل‌های گازی نیز با یک دستگاه افزایش به ۷۴ دستگاه رسید.

بیشترین افزایش شمار دکل در تگزاس با هفت دستگاه بود.

در حالی که قیمت نفت آمریکا از آغاز سال جاری میلادی به‌دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۳۴ درصد کاهش یافته است، قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی با افزایش ۱۱۶ درصدی در ۶ ماه اخیر و با امید به بهبود شرایط اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، روز جمعه حدود ۴۱ دلار برای هر بشکه معامله شد.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 308494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =