عبور از گردنه مشکلات با سیاست‌گذاری شایسته در حوزه مالی، پولی و تجاری

رئیس مجلس گفت: ما در وضع کنونی هم می‌توانیم با سیاست‌گذاری شایسته در حوزه مالی، پولی و تجاری از این گردنه عبور کنیم، به شرط آنکه همه دست به دست هم دهیم، پای کار باشیم و مردانه برای منافع این مردم تلاش کنیم.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف، شامگاه یکشنبه (۲۷ مهرماه) میزبان بیژن زنگنه، وزیر نفت، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و کاظم خاوازی، وزیر جهادکشاورزی در تالار آینه مجلس شورای اسلامی بود.

رئیس مجلس در این نشست بر ضرورت رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد و گفت: اکنون قیمت اقلام اساسی سفره خانوار فراتر از انتظار رشد داشته و این وظیفه ما مسئولان است که نگذاریم فشارهای اقتصادی به بدنه جامعه به‌ویژه اقشار کم درآمد منتقل شود.

قالیباف با بیان اینکه باید نحوه تخصیص ارز به کالاهای اولویت‌دار را مدیریت و در ثبت سفارش کالاهای لوکس یا حتی غیرضروری بازنگری کنیم، گفت: ما در وضع کنونی هم می‌توانیم با سیاست‌گذاری شایسته در حوزه مالی، پولی و تجاری از این گردنه عبور کنیم. به شرط آنکه همه دست به دست هم دهیم، پای کار باشیم و مردانه برای منافع این مردم تلاش کنیم.

وی بر ضرروت هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول در حوزه سیاست پولی، مالی و تجاری تأکید و عنوان کرد: در وضع کنونی ما باید فرآیند تهاتر کالا را تسهیل کنیم و زنجیر بروکراسی اداری را از پای کسب‌وکارها و بازرگانان باز کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش نظارتی مجلس، تصریح کرد: به‌منظور پیگیری و نظارت بر جمع‌بندی‌های مطرح‌شده در این نشست، کمیسیون‌های مجلس نشست‌های نظارتی خود را برگزار می‌کنند و این نشست مشترک نیز هر ۱۰ روز یکبار برگزار می‌شود.

در این نشست، اعضای دولت گزارشی از وضع واردات نهاده‌های کالاهای اساسی و همچنین نحوه تأمین ارز ترجیحی و نیمایی برای این کالاها ارائه کردند و نسبت به تأمین کالاهای اساسی تا پایان سال تضمین دادند.

رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی درباره بازار ارز و دلایل افزایش قیمت ارائه کرد و در ادامه وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز اظهار امیدواری کرد برای تأمین کسری بودجه در پنج ماه باقیمانده، بدون بحران تلاش‌های لازم انجام شود.

کد خبر 308551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =