تعمیرات اساسی مرکز جمع‌آوری گاز خانگیران پایان یافت

تعمیرات اساسی مرکز جمع‌آوری شرقی منطقه خانگیران برای تأمین گاز شبکه سراسری و با هدف تداوم تزریق و ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه دی، سه روز زودتر از برنامه زمان‌بندی با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، ابوالقاسم ایرانی، رئیس اداره تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق درباره مدت زمان و تعمیرات انجام‌شده در مرکز جمع‌آوری شرقی منطقه خانگیران اظهار کرد: تعمیرات اساسی در مدت هشت روز با انجام ۵۸۲ دستور کار تعمیراتی و ۲ هزار و ۲۷۴ نفر ساعت پایان یافت که شامل درخواست کارهای با اولویت بالا مربوط به منیفولد، هدر و خطوط مشترک تخلیه گاز شیرین در مرکز جمع‌آوری و خطوط اصلی در مرکز اندازه‌گیری است.

ایرانی گفت: در این مرحله از تعمیرات اساسی همه الزام‌ها و شاخص‌های ایمنی و بهداشتی برای جلوگیری از بروز حادثه و شیوع ویروس کرونا با همکاری اداره اچ‌اس‌یی انجام شد.

خطوط لوله انتقال گاز ترش تولیدی ۱۳ حلقه از چاه‌های واقع در بخش شمال شرق منطقه خانگیران وارد این مرکز شده و از طریق دو خط لوله اصلی انتقال گاز به مرکز اندازه‌گیری انتقال می‌یابد. افزون بر آن، خطوط لوله گاز شیرین تولیدی تعدادی از چاه‌های شوریجه دی نیز وارد این مرکز می‌شوند و به‌وسیله یک خط لوله اصلی به نم‌زدایی پالایشگاه قدیم منتقل می‌شود. از این رو می‌توان این مرکز را یکی از مراکز مهم در فرآیند تولید و تأمین گاز مورد نیاز استان‌های شمال و شرق کشور دانست که با راه‌اندازی چاه‌های ۷۱ و ۷۵ پیش‌بینی تولید زمستانی این مرکز به حدود ۱۲ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به‌ عنوان یکی از سه شرکت تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، افزون بر تأمین گاز مصرفی نیروگاه نکا و پتروشیمی بجنورد، گاز مورد نیاز استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان را تأمین می‌کند.

کد خبر 308619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =