طرح اختصاص قیر رایگان به راه‌های روستایی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور تأمین نظر شورای نگهبان، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره طرح دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور را که به موضوع تأمین قیر اشاره دارد اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی برای تأمین نظر شورای نگهبان، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص طرح دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور را که درباره تأمین قیر پروژه‌های عمرانی بود اصلاح کردند.

براساس ماده واحده این طرح، دولت مکلف است مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع لازم برای تأمین قیر موضوع این بند را از سرجمع اعتبارهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این قانون تأمین کند و برای تهیه ماده اولیه قیر مورد نیاز در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار دهد.

مبلغ فوق ۱۰۰ درصد تخصیص‌یافته تلقی می‌شود. چنانچه مبلغ یادشده تکافوی تأمین یک میلیون تن قیر را نکند، دولت مکلف است مابه‌التفاوت آن را تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال از همین محل تأمین کند. ‬

نمایندگان همچنین ‫شرکت ملی نفت ایران را مکلف کردند با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تا پایان آذرماه ۹۹ از طریق شرکت تابع ذی‌ربط خود نسبت به تحویل کامل قیر موضوع این بند به دستگاه‌های اجرایی مذکور در این بند اقدام کند. این دستگاه‌ها مکلف‌اند با رعایت شاخص‌های مربوطه بر مبنای میزان اعتبارهای طرح‌های تملک دارایی‌های استانی نسبت به ابلاغ سهم هر یک از استان‌ها حداکثر ظرف مدت یک‌ ماه پس از ابلاغ این بند اقدام کند.

همچنین کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه کشور و حسب مورد دستگاه ذی‌ربط، در مدت ۱۰ روز پس از ابلاغ این بند تشکیل می‌شوند و متناسب با درخواست دستگاه‌های موضوع این بند نسبت به صدور مجوز حواله‌های قیر اقدام می‌کنند. ‬

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با ۱۷۱ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن، با اصلاح انجام‌شده موافقت کردند.

کد خبر 308675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =