بررسی نسخه جدید چشم‌انداز جهانی گاز در نشست هیئت اجرایی جی‌یی‌سی‌اف

تازه‌ترین نسخه چشم‌انداز جهانی گاز روز دوشنبه (۲۸ مهرماه) در سی‌وهفتمین نشست هیئت اجرایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز از طریق ویدئوکنفرانس بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از دبیرخانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF)، سی‌وهفتمین نشست هیئت اجرایی جی‌یی‌سی‌اف روز دوشنبه (۲۸ مهرماه) از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

در این نشست مقام‌های عالی‌رتبه الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو و ونزوئلا حضور داشتند، همچنین عراق، مالزی و نروژ به‌عنوان ناظر در این نشست شرکت کردند. ریازمین رامیرز، عضو هیئت اجرایی ونزوئلا، ریاست نشست را به‌عهده داشت.

در این نشست که سه روز به طول انجامید، پیشرفت‌های به‌دست آمده در ماه‌های اخیر بررسی و با جمع‌بندی نتایج، نحوه عملکرد ماه‌های سخت پیش رو تا سال ۲۰۲۱ هموار شد.

رامیرز با قدردانی از تلاش‌های دبیرخانه برای ادامه فعالیت‌های پیشگیرانه به‌منظور تأمین منافع کشورهای عضو به بهترین شکل، از وحدت شرکت‌کنندگان در شرایط سخت بازار تشکر کرد.

گزارش دبیرکل جی‌یی‌سی‌اف با گفت‌وگو درباره برنامه کار و بودجه سال ۲۰۲۱، پیشرفت عملکرد شورای فنی و اقتصادی این انجمن، ارتقای وظایف قانونی، و بازنگری در سیاست‌ها و رویه‌های استخدام دنبال شد.

هیئت اجرایی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و دستاوردهای دبیرخانه از نقشه راه پیشنهادی برای فعالیت‌های سال آینده حمایت کرد.

محور گفت‌وگوی این نشست، تازه‌ترین نسخه (۲۰۲۰) چشم‌انداز جهانی گاز ۲۰۵۰ بود. دبیرخانه جی‌ئی‌سی‌اف، ویژگی‌های اساسی و پیشرفته این چشم‌انداز را برای حضار مطرح کرد، همچنین تأکید شد که اولویت‌بندی منطقه‌ای اخیر شامل بیش از ۱۴۰ کشور و ۸۰ تجمع منطقه‌ای و اقتصادی می‌شود.

الگوی جهانی گاز جی‌یی‌سی‌اف کنونی برآورد تراز انرژی کامل‌تری را از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰ و با سناریوی جدید انتقال انرژی سریع ارائه می‌دهد. در نظرگیری مداوم سیاست‌ها و فناوری‌های اقلیمی برای کاهش آلایندگی از اکتبر ۲۰۲۰ نیز در پیش‌فرض‌های این الگو گنجانده شده است.

در این نشست گزارش جامعی درباره گزارش جدید کوتاه‌مدت سالانه بازار گاز جی‌ئی‌سی‌اف، اجرای پروژه مؤسسه تحقیقات گاز و پیشرفت مستمر در مطالعه «ارزیابی مراکز گاز طبیعی، ابزارهای مدیریت ریسک مرتبط و تحولات بالقوه آینده» ارائه شد.

در زمینه داده‌ها و آمار، این دبیرخانه روش پیشرفته و قابل ارائه سازوکار تبادل داده و  ابتکار راه‌اندازی مجموعه بولتن‌های آماری ماهانه و سه‌ماهه جی‌ئی‌سی‌اف را معرفی کرد. این پروژه‌ها با توجه به سازگاری و رویکرد پیشگیرانه در ایجاد کانال‌های تبادل داده‌ها و اطلاعات بین کشورهای عضو و مقر مجمع، مورد استقبال اعضای هیئت اجرایی قرار گرفت.

این نشست مقدمات برگزاری بیست‌ودومین نشست وزیران جی‌ئی‌سی‌اف در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۲ آبان‌ماه) از طریق ویدئوکنفرانس و به ریاست الجزایر را فراهم می‌کند.

کشور میزبان آمادگی کامل خود را برای برگزاری این رویداد در بالاترین سطح تأیید کرد. گزارش شرایط آماده‌سازی ششمین اجلاس سران دولت‌های این مجمع که برای نوامبر ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است، با موفقیت توسط قطر، کشور میزبان این رویداد و مقر جی‌ئی‌سی‌اف ارائه شد و مورد استقبال و تأیید همه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

کد خبر 308676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =