۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
  • کد خبر: 308699
اجرای پروژه DCS در کارخانه‌های ابوذر A و B خارک

عملیات اجرایی پروژه DCS در کارخانه‌های ابوذر A و B منطقه عملیاتی خارک در حال انجام است.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علی ابدالی، مسئول پروژه سیستم DCS گفت: طراحی و اجرای سیستم Earthing و صاعقه‌گیر برای اتاق ITR با اجرای پروژه DCS در تأسیسات خشکی ابوذر، فروزان و درود ۱، Reference ولتاژ و اجرای زمین یکپارچه برای Field  و System حیاتی است که اجرای آن مطابق با استانداردهای روزآمد دنیا از سوی واحد برق و ابزار دقیق منطقه خارک در حال انجام است.

وی افزود: برای حفاظت از ITR و پانل‌های کنترلی، سیستم صاعقه‌گیر Passive برای ساختمان CCR طراحی و اجرا می‌شود. با هم‌بندی کامل زمین مرجع برای کل کارخانجات و اتاق ITR و نیروگاه، سیستم و تجهیزات در برابر خطرهای ناشی از اضافه ولتاژ ایمن می‌شوند. در این راستا با نصب SPDها در مسیر تغذیه قدرت و نیز سیگنال‌های حیاتی ابزار دقیق، پایداری سیستم در برابر خطرات ناشی از صاعقه یا اضافه ولتاژهای گذرا افزایش می‌یابد.

ابدالی با بیان اینکه پروژه DCS تأسیسات خشکی ابوذر، فروزان و درود ۱ پس از سال‌ها که از خرید تجهیزات گذشته بود به‌وسیله کارکنان منطقه در سال جاری اجرا و عملیاتی شد، گفت: در این راستا سیستم کنترل قدیمی نیوماتیک که مشکلات فراوانی داشت و در جهان منسوخ شده بود با سیستم DCS جایگزین شد. از مزایای سیستم DCS افزایش بازدهی و دسترسی بهره‌برداری با قابلیت کنترل دقیق و بهینه فرآیند است.

کد خبر 308699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =