پایش مستمر راهبردهای برنامه‌ریزی تلفیقی در ملی حفاری

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران به مناسبت روز آمار و برنامه‌ریزی، به بررسی و ارزیابی روند فعالیت‌ها و عملکرد بخش مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی این شرکت در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: راهبردهای تدوین‌شده در قالب برنامه‌های عملیاتی به مدیریت‌های ذی‌ربط ابلاغ و به‌طور مستمر پایش می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، بابک زنگنه گفت: نتایج تصمیم‌سازی حاصل از تجزیه و تحلیل برنامه‌ها برای تصمیم‌گیری در اختیار مدیریت ارشد شرکت قرار می‌گیرد.  

وی سرپرستی، نظارت، بررسی و تلفیق برنامه‌های سالانه طرح‌های جامع اجرایی شرکت را که در چارچوب اهداف و سیاست‌های شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود، مهم‌ترین اصل در شرح وظایف این مدیریت عنوان کرد و گفت: با توجه به رویکرد شرکت ملی نفت ایران برای اجرای برنامه‌ریزی راهبردی این شرکت از سال ۱۳۹۵ با همکاری مشاوران دانشگاهی اقدام به تبیین و تدوین سند برنامه‌ریزی راهبردی به‌منظور تحقق چشم‌انداز و مأموریت شرکت کرده است.  

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: راهبردهای تدوین‌شده در قالب برنامه‌های عملیاتی به مدیریت‌های ذی‌ربط ابلاغ و به‌طور مستمر پایش می‌شود و با بررسی و شناخت تنگناهای موجود، راهکارهای مناسب به‌منظور کنترل و رفع هرگونه نارسایی در کیفیت روند اجرای برنامه‌ها ارائه می‌شود.  

وی با بیان اینکه راهبردهای شرکت ازسوی گروه‌های تخصصی با استفاده از ابزارهای علمی به‌طور سالانه بازنگری و به‌روزرسانی می‌شود، افزود: هدایت و اولویت‌گذاری بودجه سرمایه‌ای برای تحقق برنامه‌های شرکت از دیگر مسئولیت‌های این مدیریت است.  

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی به‌عنوان دبیر کمیته‌های فنی و بررسی بودجه و کمیته بازسازی و تعمیرات اساسی، مسئولیت گردآوری اطلاعات، مطالعه و بررسی بودجه مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های شرکت و حصول اطمینان از همسویی با اهداف کلان شرکت را به‌عهده دارد و نظارت بر بررسی و تلفیق برنامه‌های سالانه و طرح‌های جدید سرمایه‌گذاری، به‌کارگیری معیارهای ارزیابی برنامه‌ها و طرح‌ها و تهیه و تنظیم کتابچه بودجه سالانه از جمله محورهای تبیین‌شده در حوزه مسئولیت‌های این مدیریت به شمار می‌آید.

وی افزود: تهیه و تنظیم انواع گزارش‌های آماری و مقایسه‌ای از پروژه‌های مختلف عملیاتی و سرمایه‌ای، پیگیری روند اجرای برنامه‌ها از نظر پیشرفت کار، نظارت بر روش‌های سنجش عملکرد و ارزیابی و نظارت بر برقراری هماهنگی با مدیریت‌ها و ادارات مختلف و تجزیه و تحلیل همه پروژه‌های شرکت از دیگر محورهای مربوط به شرح وظایف این مدیریت است که از حوزه‌های ستادی زیرمجموعه حوزه مدیرعامل به شمار می‌آید. 

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران درباره بخش آمار و اطلاعات و خدمات مکانیزه این مدیریت گفت: سرپرستی و نظارت بر گردآوری گزارش‌های روزانه و اطلاعات مربوط به عملیات دستگاه‌های حفاری و خدمات جنبی و پروژه‌های عملیاتی شرکت، تهیه و ترسیم و انواع جداول آماری و مقایسه‌ای در این بخش پیگیری و اجرایی می‌شود.  

زنگنه تصریح کرد: تهیه و تنظیم گزارش‌های حفاری و پروژه‌ها با استفاده از سیستم‌های مکانیزه داده‌های عملیاتی از محل دستگاه حفاری ثبت شده و پس از بررسی‌های کارشناسی، نتایج تجزیه و تحلیل در قالب داشبوردهای مدیریتی برای مدیرعامل و دیگر مدیران ارائه می‌شود و ارائه گزارش‌های تحلیلی عملکرد به تفکیک دستگاه‌های حفاری و خدمات جنبی به‌طور ماهانه، فصلی و سالانه بخشی دیگر از فعالیت‌های این مدیریت است.

وی توضیح داد: تجزیه و تحلیل پروژه‌های شرکت، بررسی چگونگی پیشرفت عملیات اجرایی آنها طبق برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده، ریشه‌یابی و ارائه راهکارهای مناسب بخش دیگری از مسئولیت‌های واحد کنترل پروژه در این مدیریت است که با توجه به افزایش پروژه‌های اخیر، اهمیت ویژه‌ای دارد.

کد خبر 308847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =