ارائه طرح‌ها بدون تأمین منابع، سبب ایجاد مشکلات تورمی می‌شود

رئیس‌جمهوری گفت: ارائه برخی طرح‌ها که منابع آن دیده نشده باشد نمی‌تواند به رفع معضلات کمک کند و ممکن است سبب ایجاد مشکلات تورمی، یا دامن زدن به انتظارهای غیرواقعی شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، ششم آبان‌ماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به حساسیت‌ها و پیچیدگی‌ها در زمینه مدیریت وضع اقتصادی، گفت: دولت، تأمین معیشت مردم و جبران تورم را وظیفه خود می‌داند و از همه طرح‌ها و پیشنهادهای دیگر قوا، فعالان و متخصصان اقتصادی در حل معضلات مردم استقبال می‌کند.

وی افزود: ارائه برخی طرح‌ها که منابع آن دیده نشده باشد نمی‌تواند به رفع معضلات کمک کند و ممکن است سبب ایجاد مشکلات تورمی، یا دامن زدن به انتظارهای غیرواقعی شود، بنابراین ملاحظه منابع و فراهم آوردن شرایط اجرایی آن، لازمه توفیق در خدمت به مردم و جلب رضایت آنهاست.

در این نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در خصوص همسان‌سازی مستمری بازنشستگان و افزایش درآمد کارگران و کارکنان در جهت تأمین معیشت و جبران بخشی از آثار تورم در قیمت کالاها و خدمات ارائه کرد.

پیشنهادهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی درباره تسهیلات لازم برای گسترش صادرات و استفاده از ارز صادراتی برای تأمین واردات مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور بررسی و تصمیم‌گیری درباره آنها به نشست فوق‌العاده بعدازظهر امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موکول شد.

کد خبر 308872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =