۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
  • کد خبر: 309035
۲۴۲ قطعه کاربردی در صنعت حفاری بومی‌سازی شد

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: در نتیجه هم‌افزایی میان متخصصان این شرکت و سازندگان ایرانی، در نیمه نخست امسال ۲۴۲ قطعه کاربردی در صنعت حفاری بومی‌سازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان با بیان این مطلب افزود: بومی‌سازی این قطعات، بیش از ۲۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: از جمله این قطعات می‌توان به سنسور mud weight نمودارگیری، سیستم جکینگ الک لرزان، پولی‌های دکل، پلاک ولو، سمنت هد، باتری‌های mwd، shoe core catcher ،oil cooler کمپرسورها و باکس برقی uni poro اشاره کرد.

عرشیان با بیان اینکه در این مدت در بخش پروژه‌های پژوهشی، ۶ قرارداد به ارزش ۸۵ میلیارد ریال میان این شرکت با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی و پروژه پژوهشی «مستندسازی و به اشتراک‌گذاری تجارب سازمان» با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این پروژه با توسعه نرم‌افزار و نصب آن بر روی سرورهای شرکت ملی حفاری ایران تاکنون وارد فاز عملیاتی شده و با مشارکت مدیریت خدمات ویژه حفاری (به‌عنوان پایلوت طرح) در حال آموزش نیروها با هدف نگهداشت دانش کسب‌شده در بخش‌های مختلف شرکت است.

وی افزود: در این مدت مراحل ساخت موتور درون‌چاهی دستگاه لوله مغزی سیار با همکاری اداره لوله مغزی سیار و از سوی جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف به پایان رسیده و هم‌اکنون انجام مراحل تست کارگاهی و میدانی این ابزار پیشرفته در حال اجراست.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درباره پروژه پژوهشی «مجموعه اصول جامع طراحی/ مهندسی حفاری ساخت چاه در ایران» که مدیریت امور مهندسی متقاضی آن بوده است، نیز توضیح داد: این پروژه با مشارکت علمی دانشگاه صنعت نفت در دست اجرا است و از مجموع ۲۰ ماژول نرم‌افزار در این پروژه، تاکنون ۹ ماژول در چارچوب‌های نرم‌افزاری طراحی و ساخته شده و با مشارکت همکاران در بخش‌های عملیاتی و فنی شرکت در حال پیگیری است.

عرشیان ثبت مالکیت فکری سامانه جامع نگهداری و تعمیر با عنوان «سام نت» به نام شرکت ملی حفاری ایران  را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی شاخص این شرکت برشمرد و گفت: این موضوع با همکاری امور حقوقی شرکت انجام شده است.

وی حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با وجود شرایط دانشگاه‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و بررسی ۶ طرح نوآورانه ارائه‌شده از سوی کارکنان شرکت را از دیگر فعالیت‌های این مدیریت در نیمه نخست سال عنوان کرد.

کد خبر 309035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =