توزیع بیش از یک میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در مازندران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: بیش از یک میلیارد و ۵۶۰ هزار لیتر انواع فرآورده‌ نفتی در ۶ ماه نخست امسال در استان مازندران توزیع شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، سبحان رجب‌پور با بیان اینکه بنزین سوپر، بنزین معمولی، نفت‌سفید، نفت گاز و نفت‌کوره از فرآورده‌های توزیع‌شده است، اعلام کرد: در مدت مشابه سال ۹۸، بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ هزار لیتر انواع فرآورده‌ نفتی توزیع شد و امسال حدود ۱۸ درصد افزایش مصرف را در منطقه شاهد بودیم.

وی درباره بخش‌های مصرف گفت: در بخش‌های خانگی، کشاورزی، صنفی و صنعتی در نیمه نخست امسال مقدار مصرف نفت‌سفید حدود ۱۵ میلیون لیتر بود که در مقایسه با سال ۹۸، ۳۱ درصد کاهش مصرف مشاهده می‌شود و یکی از علت‌های کاهش در این بخش، گازرسانی به مناطق روستایی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: پیش‌بینی می‌شود مصرف سوخت در بخش کشاورزی با کاهش قابل توجهی در سال ۱۴۰۰ روبه‌رو شود که این کاهش به‌دلیل گازرسانی به تعدادی از مرغداری‌ها و دیگر مصرف‌کنندگان بخش کشاورزی است.

رجب‌پور با اشاره به افزایش ۱۲۲ درصدی مصرف نفت‌کوره در نیروگاه شهید سلیمی نکا در بازه زمانی مذکور تأکید کرد: مصرف نفت‌کوره در این نیروگاه امسال‌ حدود ۷.۵ میلیون لیتر و در سال ۹۸ بیش از ۳ میلیون لیتر بود.

 وی با اعلام کاهش ۲۴ درصدی مصرف بنزین در نیمه نخست امسال تصریح کرد: این کاهش مصرف به‌دلیل تردد محدود مردم با توجه به شیوع ویروس کرونا و جایگزینی بنزین با سی‌ان‌جی بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: سه درصد کاهش نیز در مصرف نفت گاز در مدت یادشده مشاهده می‌شود.

رجب‌پور با اشاره به توزیع حدود ۳۶ میلیون تن گاز مایع در بخش‌های مختلف در نیمه نخست امسال‌ اظهار کرد: در مدت مشابه سال ۹۸ نیز بیش از ۳۶ میلیون تن گاز مایع توزیع شد که در مقایسه با این دو سال، یک درصد کاهش مصرف مشاهده می‌شود.

کد خبر 309038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =