امیدواری به بازگشت ثبات و آرامش به بازارهای سرمایه، ارز و کالا

رئیس‌جمهوری با اشاره به شرایط رو به بهبود وضع منابع ارزی و حرکت مثبت تولید و صادرات کشور و تقویت مناسبات خارجی هم‌زمان با اجرای تصمیم‌ها برای تسهیل واردات و صادرات ابراز امیدواری کرد که بازارهای ارز، سرمایه و کالا به ثبات و آرامش برسد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ۱۱ آبان‌ماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پس از ارائه گزارش اقدام‌های انجامشده برای ترخیص سریع‌تر کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات از گمرک گفت: تصمیم‌های اتخاذشده در ستاد اقتصادی دولت برای استفاده از ارز صادراتی و ارز متقاضی برای تأمین کالاهای ضروری و نیازهای وارداتی واحدهای تولیدی، باید به‌طور کامل و سریع اجرایی شود و هرگونه کندی یا ناهماهنگی در این خصوص به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و جهادکشاورزی را مکلف کرد در اسرع وقت موانع ترخیص این کالاها را رفع کنند و از بانک مرکزی خواست همکاری لازم را معمول دارد.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه تأمین معیشت جامعه دغدغه نخست دولت و نظام است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مواد غذایی مردم به اندازه کافی در داخل تولید می‌شود، از این رو نباید ناهماهنگی‌ها در زمینه کالارسانی و توزیع این کالاها موجب بی‌ثباتی قیمت‌ها و ایجاد مشکل برای مردم شود.

روحانی عنوان کرد: نوسانات اخیر برخی از اقلام اساسی مانند گوشت قرمز ناشی از برخی ناهماهنگی‌ها در شبکه تامین و توزیع است و باید هرچه زودتر چنین مشکلاتی توسط وزارت صمت و وزارت جهادکشاورزی برطرف شود. سایر دستگاه‌های مرتبط نیز موظف‌اند در تنظیم بازار با وزارت صمت هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 309052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =