برداشت گاز از میدان فراساحلی قطامیه مصر آغاز شد

شرکت بی‌پی انگلیس از آغاز موفقیت‌آمیز تولید گاز در میدان فراساحلی قطامیه مصر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ریگزون، شرکت بی‌پی روز دوشنبه (۱۲ آبان‌ماه) اعلام کرد که تولید گاز از میدان گازی قطامیه در بخش فراساحلی دمیاط  شمالی مصر را آغاز کرده است.

کریم علاء، مدیر بی‌پی در آفریقای شمالی، در بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرد: افتخار می‌کنیم که بهره‌برداری از این پروژه با امنیت و در دوره‌ای فوق‌العاده چالش‌برانگیز آغاز شد.

وی افزود: تیم ما به کار خود برای حمایت از مصر برای تحقق ظرفیت منابع انرژی این کشور ادامه می‌دهد. 

بی‌پی که توسعه قطامیه را از طریق شرکت مشترک فرائونیک پترولیوم انجام داده است، اظهار کرد: این میدان - که انتظار می‌رود تولید آن حداکثر ۵۰ میلیون فوت‌مکعب در روز باشد - از طریق توسعه زیردریایی یک چاه و اتصال دوباره به زیرساخت‌های موجود آغاز به تولید کرده است.

علاء تصریح کرد: با استفاده از دارایی‌های قابل توجه موجود بی‌پی و زیرساخت‌های دریایی مصر، توانستیم قطامیه را به‌طور مؤثر و اقتصادی توسعه دهیم. ایجاد ارزش از طریق تولید با کیفیت و کارآمد نفت و گاز بخشی اساسی از راهبرد بی‌پی است. توسعه این میدان نمونه‌ای عالی از توسعه هیدروکربن‌های مقاوم است.

بی‌پی با اعلام اینکه گاز این میدان در شبکه ملی گاز مصر مصرف می‌شود، اظهار کرد که ۱۰۰ درصد سهام امتیاز دریایی دمیاط شمالی در دلتای شرق نیل را در اختیار دارد.

کد خبر 309138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =