۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
  • کد خبر: 309270
واردات نفت خام چین در ماه اکتبر کاهش یافت

کاهش تب خرید نفت خام سبب شد واردات نفت خام چین در ماه اکتبر نسبت به ماه پیش از آن ۱۲.۲ درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، واردات نفت خام چین در ماه اکتبر نسبت به ماه پیش از آن ۱۲.۲ درصد کاهش یافت، زیرا پالایشگاه‌ها ماه‌ها شور و هیجان خرید را که سبب به سر رسیدن ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام آنها شده بود، متوقف کردند و سهمیه واردات پالایشگاه‌های مستقل هم پایان یافت.

داده‌های روز شنبه (۱۷ آبان‎ماه) اداره کل گمرک چین نشان داد که بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، ماه گذشته ۴۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن نفت خریداری کرده و این رقم معادل ۱۰ میلیون بشکه در روز است.

واردات چین در ماه سپتامبر امسال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز و در ماه اکتبر پارسال ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه در روز بود.

داده‌ها نشان می‌دهند که چین در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر، در مجموع ۴۵۸ میلیون و ۵۶۰ هزار تن نفت خام وارد کرده است. این رقم معادل ۱۱ میلیون بشکه در روز است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است.

تحلیلگران برآورد کرده بودند که ذخیره‌سازی‌های ضمنی نفت چین در ۹ ماه نخست امسال به‌طور میانگین یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

بسیاری از پالایشگاه‌های مستقل چین که حدود یک چهارم کل واردات نفت خام این کشور را به خود اختصاص می‌دهند، نزدیک به کل سهمیه واردات سال ۲۰۲۰ را مصرف کرده‌اند، این در حالی است که این روند ممکن است تغییر کند.

چین سهمیه واردات نفت خام غیردولتی خود در سال ۲۰۲۱ را نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش می‌دهد و به ۲۴۳ میلیون تن می‌رساند.

داده‌های منتشر شده گمرک چین همچنین نشان داد که صادرات فرآورده‌های نفتی چین در ماه اکتبر ۴۶.۶ درصد نسبت به یک ماه پیش افزایش یافته و به ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار تن رسیده است.

واردات گاز طبیعی چین در ماه اکتبر ۷ میلیون و ۵۳۰ هزار تن بود که نسبت به پارسال ۱۵.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت‌های انرژی مورد حمایت دولت پیش‌بینی کرده بودند که تقاضای گاز چین زمستان امسال حدود ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

کد خبر 309270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =