ساخت جاده دسترسی در خارک از سوی پایانه‌های نفتی

جاده دسترسی حدفاصل کوی فرهنگیان تا انتهای باند فرودگاه شهدای خارک با هزینه‌کرد ۲۵ میلیارد ریال از سوی شرکت پایانه‌های نفتی ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل این شرکت در آیین بهره‌برداری از این جاده دسترسی گفت: با اتحاد و همبستگی که در جزیره خارک وجود دارد کارهای خوبی برای توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در حال انجام است که این اتحاد و همبستگی می‌تواند رمز توسعه باشد.  

 وی افزود: اراده و خواست همه مسئولان در جزیره خارک هم همین رویکرد بوده و نگاه آنها به توسعه‌یافتگی و پیشرفت منطقه معطوف است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: یکی از اهداف و راهبردهای شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌ویژه در جزیره خارک کمک به توسعه محیط پیرامونی است و این جاده از چند منظر می‌تواند حائز اهمیت باشد، هم از دیدگاه پدافند غیرعامل که این جاده دسترسی به جاده اصلی را هموار می‌کند و هم اینکه دسترسی به تأسیسات نفتی راحت‌تر و سریع‌تر می‌شود.

 اسدروز تصریح کرد: این پروژه در دو فاز از سوی مدیریت عملیات عمومی و با تکیه بر توان فنی کارکنان، امکانات و منابع موجود در پایانه نفتی خارک با هزینه‌کرد ۲۵ میلیارد ریال انجام شد که با توجه به اینکه اجرای پروژه از سوی مشاور ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده بود،  ۷۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی در بر داشت.

به گفته وی، طول این جاده کمربندی حدود یک کیلومتر و عرض آن ١٣ متر است و در طرفین خود محوطه شانه‌ خاکی دارد، همچنین دارای کانال دفع آب‌های سطحی و کالورت‌های عرضی نیز هست.

کد خبر 309329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =