بهره‌گیری از فناوری‌های نو برای اجرای طرح‌های مهندسی و توسعه گاز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران روند پیشرفت پروژه‌های اجرای خطوط انتقال گاز را با استفاده از فناوری‌های نو تشریح کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی با تأکید بر مدیریت زمان در انجام پروژه‌های خطوط انتقال گاز در کشور، از بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در اجرای پروژه‌ها سخن گفت و افزود: در پروژه محمدیه قم - پارچین با استفاده از نقشه‌برداری هوایی نوین، عکسبرداری با کیفیت و وضوح بالا از مسیر اجرای پروژه انجام شد که در کاهش زمان بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: در اجرای پروژه امام‌زاده هاشم - پلور نیز در منطقه کوهستانی هراز از سازه‌های ژئو گریدی برای ایجاد مسیر بهره بردیم که به جرأت می‌توان گفت تنها با استفاده از این فناوری، امکان عبور خط لوله گاز از رودخانه‌های متعدد و جاده هراز میسر شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: مسیرسازی با استفاده از سازه‌های ژئوگرید برای نخستین‌بار در پروژه امامزاده هاشم - پلور انجام شد و تجربه‌ای گرانبها بود، چراکه با حفاری بخشی از کوه با پهنای لازم، با وجود موانع طبیعی و محیط زیستی با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شدیم، اما با این اقدام نوآورانه، افزون بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پروژه بدون صدمه به محیط زیست و در زمان کوتاه‌تر اجرا شد.

صلواتی درباره اهمیت استفاده از سازه‌های ژئوگریدی گفت: این شیوه در مسیرسازی مناطق باتلاقی نیز به‌کار خواهد رفت و بهره بالایی نسبت به شیوه‌های متداول پیشین دارد.

وی همچنین به دیگر فناوری‌های نو برای استفاده از پروژه‌ها اشاره و اظهار کرد: در پروژه رشت - چلوند، اجرای پایلوت عملیات و جوشکاری خودکار در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم این نوآوری به نتیجه برسد و نتایج مثبتی برای صنعت گاز به ارمغان بیاورد.

کد خبر 309475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =